Ha nem is száll ki rögtön a Rali-világbajnokságból a Citroën, azért jelentősen csökkenti a gyári csapat finanszírozását, és lényegében attól függ az indulás, hogy sikerül-e tőkeerős szponzort találni.
Azért lépik ezt meg a franciák, mert egyfelől nehéz gazdasági helyzetben vannak, gyárbezárásra is kényszerülnek, másrészt a politika is belefolyt már a történésekbe. A politikusok nem nézik jó szemmel, hogy amíg nyolcezer munkahelyet megszüntetnek, addig euró-milliókat tapsolnak el versenyzésre. A Peugeot már korábban bejelentette, hogy kiszállnak a hosszú távú versenyzésből, most pedig a Citroën helyezi át kereskedelmi alapokra a sport programját.
Sébastien Loeb úgy tervezte, 2013-tól visszavonul az aktív versenyzéstől, azaz nem valószínű, hogy más gyártóknál gyarapítja világbajnoki címeit. A Volkswagen jövőre vág bele teljes gázzal és anyagi támogatással a Rali-világbajnokságba, úgyhogy nem kell attól tartani, hogy a Ford egyedül marad…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!