Az autópiac elhúzódó európai válsága szükségessé teszi, hogy a francia PSA konszern az eddiginél is radikálisabb átszervezést hajtson végre. Nyolcezer európai dolgozót küldenek el, és bezárják a Párizs melletti Aulnay-sous-Bois-ban található gyárat.
Már 2014-ben leállnak a termeléssel az üzemben, a Rennesben található gyárban is hatalmas, 1400 fős létszámleépítés lesz – mindössze 1500 embernek ajánlanak fel más munkahelyet a cégen belül. A gyári munkásokon kívül még 3600, a vezetőségben dolgozó embernek ajánlanak fel kedvező felmondási feltételeket. Az átszervezés hírére a PSA részvényárfolyama ideiglenesen 1,7 százalékkal emelkedett. A szakszervezetek bejelentették, hogy tiltakozni fognak a lépés ellen, az állam egy független szakértővel készítettet egy tanulmányt, hogy megalapozott-e a PSA döntése, és hogyan lehetne megmenteni az összes franciaországi gyárat és munkahelyet. A PSA konszern július 25-én, féléves eredményeit tárgyaló sajtótájékoztatón közli az átszervezési terv részleteit.
Eközben a szintén nehéz helyzetben lévő Opelnél is zajlanak a dolgok, ahol korábban már bejelentették a gyárbezárást, most pedig az ezt megtevő vezető, Karl-Friedrich Stracke távozott meglepetésszerűen. Az Opel igazgatótanácsának elnöke poszt mellett a GM Europe elnöki pozíciójáról is lemondott, de nem távozik a General Motorstól, hanem a jövőben egyéb feladatokat lát el, amelyekről közvetlenül Dan Akersonnak, a GM elnök-vezérigazgatójának számol majd be. Egyelőre Stephen Girsky, a GM alelnöke veszi át az Opel elnöki és a GM Europe elnöki pozíciót.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!