A Bécsi Motor Szimpóziumon az Audi leleplezte a 3,0 literes V6-os dízelmotorjának legújabb változatait, a 2967 köbcentis, 90 fokos hengerszögű erőforrás két teljesítménnyel – 218 vagy 272 LE – lesz elérhető. Az új motorhoz rögtön új generációs, 7 fokozatú dupla kuplungos váltót is fejlesztettek.
De ez nem minden, a kisebb és a hétköznapi típusokban sokkal nagyobb darabszámban értékesített motoroknál is jelentős újdonságok lesznek a közeljövőben. Például nem sokáig húzza már az 1.2 TSI, amelyet a felfrissített Polo-ban érkező, 1,0 literes háromhengeres turbómotor vált. Utóbbi 95-116 lóerővel kerül majd az autókba, a legerősebb változat a Golf-ban lesz majd elérhető egy éven belül. Az 1.0 TSI-ből lesz majd földgázas változat is. Az 1.6 TDI se sokáig húzza a mai teljesítményekkel, hiszen a háromhengeres 1.4 TDI 75, 90 és 105 lóerős teljesítményével (210-250 Nm nyomaték) a legtöbb kisautóban és kompaktban váltja.
De nem csak a kis motorok terén lesz újdonság, a 2,0 literes benzin- és dízelmotornál is jönnek az igazán nagy teljesítményű változatok. A dízel változó szelepvezérlést kap, az új Passat-ban debütál majd a személyautóknak szánt biturbó változat 240 lóerővel – ez később majd egy igazán forró Golfban is szerephez juthat. A benzinmotornál több mint 400 lóerő lesz az elérhető maximum, erre volt már példa az Audi TT Quattro Sport és a Golf R 400-as tanulmány; mindkettő megjelenése több, mint valószínű. Ehhez a motorhoz és a bitrubó dízelhez készítik az 500 Nm-es maximális nyomatékra méretezett, keresztmotoros beépítéshez szánt 10 fokozatú DSG váltót.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!