Nem fogja magát vissza az Audi TT harmadik generációja, hiszen már kezdettől fogva elérhető a 310 lóerős TTS változatban is, de ez még közel se jelenti azt, hogy mindent beleadtak. Arról, hogy mi várható a jövőben, a szintén a Genfi Autószalonon bemutatott Audi TT Quattro Sport tanulmány árulkodik.
Kezdjük rögtön a legfontosabbal, ahogy az a kocsi oldalán olvasható számból is kiderül, a motor teljesítménye 420 lóerő (6700/perc), az ehhez tartozó maximális nyomaték 450 Nm (2400-6300/perc). Ezt ráadásul a szériaautóban is megtalálható EA888-as 2,0 literes TFSI-ből hozták ki, ami 210 lóerős literteljesítményt jelent, és a leszabályozási fordulatszámot is kitolták 7200/percre. Nagyon úgy hangzik, befellegzett a 2,5 literes, 5 hengeres TFSI-nek.
A váltó dupla kuplungos robotizált darab, és a quattro összkerékhajtás is ott van a fedélzeten, úgyhogy olyan nehéz nem lehet a 3,7 másodperces (!) 100-ra gyorsulás reprodukálása. A megjelenést versenysportban hasznos aerodinamikai csomaggal dobták fel, aminek része a nagy méretű, rögzített hátsó légterelő, a kerékjáratokat oldalanként 3 centivel szélesítették ki, hogy elférjenek a 20 colos felnik és a rájuk szerelt abroncsok.
Egyelőre az Audi csak annyit mond, nem tervezi a TT Quattro Sport sorozatgyártását, de ne feledjük, hogy az első generáció alapján már készült ilyen néven növelt teljesítményű limitált széria.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!