Majdnem olyan jó a Volkswagen Golf R 400-as, mint a pár évvel ezelőtt a Wörtherseetouron leleplezett Golf GTI W12 650-es. A középmotoros tanulmány, amelynél 650 lóerős W12-es biturbómotort szereltek a hátsó ülések helyére, 3,7 másodperc alatt sprintelt 100 km/órás tempóra, ehhez képest egyáltalán nem lehet panaszkodni a 2,0 literes TFSI-vel szerelt orrmotoros R 400-ra, hiszen az 3,9 másodperc alatt tudja le ugyanezt; alig két tized a lemaradás, miközben 250 lóerővel kisebb a teljesítmény.
Persze ez mind csak kitalált szám, amit a legjobban az bizonyít, hogy a sajtóanyagban következetesen 6 fokozatú DSG váltóról beszélnek, amely villámgyors kapcsolásaival hozzájárul a remek gyorsuláshoz és egyébként is javítja a vezetési élményt. Az egyedüli aprócska probléma ezzel kapcsolatban mindössze annyi, hogy a szintén hivatalos gyári sajtófotókon hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó kulisszája látszik.
Valami azért feltűnhetett valakinek, hiszen a műszerfalat mutató sajtófotón nem látszanak a pedálok, azaz nemhogy kettőt vagy hármat, de egyet se látunk – a tanulmány belsejében egyébként három pedál található, azaz kézi váltós, ahogy azt a helyszínen készített fotó is bizonyítja.
A benzinmotorról azt állítják, hogy annak teljesítményét 400 lóerőre növelték, a maximális nyomaték 450 Nm-re emelkedett; mindez a Polo WRC 1,6 literes turbómotorjánál szerzett tapasztalatoknak köszönhető. A karosszériánál nem csak a kerékjáratokat szélesítették ki, de minimálisan vadabb lett a megjelenés is, mindennél fontosabb, hogy a cserélhető elemek és a tető is karbonból készült. Ennek eredményeként a Volkswagen Golf R 400-as saját tömege mindössze 1400 kg, ami 75 kg-mal marad el a bárki számára megvásárolható, 300 lóerős Golf R-től. A gyár egyébként egyelőre nem tervezi az R 400-as sorozatgyártását – ahhoz előbb még azt is véglegesíti kellene, hogy végül is milyen műszaki tartalma van a tanulmánynak.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!