„Magyarország azon kevés országok egyike a régióban, amelyben importőri szinten is bemutatkozik a 208 a versenypályákon. Büszkék vagyunk rá, hogy sikerült megtartanunk azt a hagyományt, vagyis importőri támogatással versenyezhet itthon egy magyar versenyzőpáros.” – nyilatkozta Bálint Zsófia, a Peugeot Hungária marketing és PR igazgatója. Nos, ez a versenyzőpáros pedig nem más, mint a Turán Frigyes, Zsiros Gábor kettős, amely a bajnokság eddigi futamán a Peugeot 207 S2000-essel versenyzett, s alig várja, hogy a hétvégi Fehérvár-ralin kipróbálja a 208-ast is, amit Bocsi Attila tervezett.
“Engem nagyon régóta érdekel a rali, anno raliversenyző is voltam, és a formatervezés is mindig vonzott, talán ezért is talált meg engem a Peugeot, hogy készítsem el az új, 208 R5 modellt. Korábban már több autót terveztem, a folyamat itt is hasonló volt, elkészítettem a látványtervet, amit elfogadtak, ezt követően különböző szabályokra támaszkodva összerakták az autót, ami most már életnagyságban áll itt előttünk. A munka rendkívül gyorsan zajlott, mert mindenkinél előbb szerettük volna bemutatni az új modellt. Az autó elején több változtatást is végrehajtottunk, sarkalatos pont lett a hűtőberendezés, és gyorsult is a kis oroszlán. Reméljük, hogy Friciék ki tudják majd használni a járgány előnyeit, ha minden klappolni fog, akkor megnyerhetik a Székesfehérvár Rallye-t.” – mondja Bocsi Attila, a Peugeot 208 T16 R5 formatervezője.
„Mindenki azt kérdezgeti, hova várjuk magunkat a mezőnyben – árulta el Turán Frici. – Erre csak azt tudom mondani, hogy a célok nem változtak, szeretnénk az esélyesek között lenni minden futamon, de mivel nincs mögöttünk túl sok versenykilométer, nehéz a pozíciót pontosan meghatározni. Eddig negyven kilométert tettünk meg az autóval aszfalton, és lesz majd murvás tesztünk is a verseny előtt, de alapvetően enélkül is optimisták vagyunk, hiszen egy 2014-es autóval megyünk a 2014-es bajnokságban, ami azért nagy szó.”
A kérdésre, vajon segít-e, hogy vegyes talajú a hétvégi futam, Frici elmondta, a murvás első nap talán több szabadságot biztosít – hiszen ott egy-egy esetleges túlcsúszásért (ami az ismerkedés fázisában azért lássuk be, előfordul) nem kell drágán megfizetni.
„Az aszfaltos teszten is hamar kiderült, hogy a jóhoz könnyű hozzászokni, az első két-három kilométer után már úgy tudtunk menni az autóval, ahogyan szerettünk volna. Remélem, a murvás beállítások is legalább ennyire fekszenek majd a vezetési stílusomnak” – mondta Turán Frigyes, akinek szép emlékei vannak a Fehérvár-raliról. Példának okáért itt teljesítette pályafutása első murvás futamát (nem ma volt, 2002- ben), rajtolt többféle WRC-vel, nyert gyorsasági szakaszokat, reméli, a bemutatkozó Peugeot 208-assal is gyarapítja majd a szép emlékeit.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!