Az Audi tavaly mutatta be az A2 EV tanulmányát, a 115 lóerős elektromotorral szerelt, 4 méternél rövidebb kis kategóriás egyterű lett volna az ingolstadtiak válasza a BMW i almárkájára, az A1 e-tronnal együtt. Most azonban befagyasztották a fejlesztést, az ok prózai: nem térülne meg a beruházás.
Még a 2015-ös alkatrészárakkal (akkumulátor, elektromos kompnensek) számolva is nagyon drága az elektromos autó előállítása, ezért a tervek szerint 40 000 euróért, azaz 12 millió forintért kínált A2-esen egyszerűen nem tudott volna annyi pénzt keresni a gyár, hogy nyereséges legyen a fejlesztés-termelés. Ugyanez igaz a meglévő autó átalakításával készített A1 e-tronra, amely szintén annyival drágább lett volna a hagyományos, benzin- vagy dízelmotoros változatnál, hogy nem vennék az emberek. A saját számításokon kívül megvizsgálták a Nissan Leaf, a Citroen C-Zéro–Mitsubishi I-MiEV–Peugeot iOn értékesítéseit Európában, és e tekintetben egyáltalán nem rózsás a helyzet. A Chevrolet Volt és az Opel Ampera hivatalos forgalmazása még csak ezekben a hónapokban indul szerte Európában, hosszabb távú tapasztalatok még nincsenek utóbbiak értékesítéséről.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!