Úgy tűnik a Volkswagen konszernnek tényleg jól szalad az üzlet, nem sokkal azt követően, hogy az Audi Tradition vett egy ezüstnyilat, most a Bentley közölt hírt egy veteránautó megvásárlásáról: a gyári gyűjtemény a 4¼-Litre ”Embiricos” Special-lel lett gazdagabb.
Egy Párizsban élő görög hobbi-autóversenyző, André Embricios megrendelésére készült az autó a múlt század harmincas éveiben, az alumínium karosszériát a Pourtout Carrossier műhelynek dolgozó Georges Paulin álmodta meg. A Brooklands pályán 184,5 km/órás csúcssebességet ért el az autó, amelyet közúton is használt tulajdonosa. 1939-ben került H.S.F. Hay tulajdonába az egyedi kupé, aki három Le Mans-i 24 órás versenyen is indult a géppel, 1949-ben összetettben a hatodik helyet szerezte meg az autó.
Az áramvonalas, a Talbot-Lago és Delahaye felépítményeket idéző forma radikálisan eltért az akkori Bentley karosszériáktól, és állítólag ez ihlette a gyári tervezőket a háború után piacra dobott R Type Continental tervezésekor. 1939-ben a gyár tervezője, Ivan Everden az Embricios Special-t megrajzoló Georges Paulin-nal közösen dolgozott egy Corniche nevű prototípuson, azonban a Dieppe-ben tárolt, szállításra váró autó megsemmisült egy bombázásban a háború kitörésekor. A Bentley alapvetően a gyárban fogja kiállítani az autót, de például a Windsor Castle Councours of Elegance rendezvényre is elviszik azt.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!