Kalandos története volt az Auto Union Type D ikerkompresszoros versenyautónak. A náci uralom alatt propaganda-célokra használták az ezüstnyilakat, így nem csoda, hogy a többi Auto Union versenyautóhoz hasonlóan Németország legyőzését követően azokat magukkal vitték az oroszok.
Paul Karassik a szocializmus idején kinyomozta, hol található két autó maradványa, az 1938-as Type D (egy kompresszor, 420 LE) és az 1939-es Type D (ikerkompresszoros, 485 LE) maradványait Angliába szállította, ahol a Crosthwaite & Gardiner cég felújította a technikát, és a Rod Jolley Coach szakemberei fényképek alapján újragyártották az elveszett karosszériákat is. Az elsővel 1993-ban, a másodikkal egy évvel később végeztek a restaurátorok.
Az 1938-ban gyártott Type D-t még 1998-ban vásárolta meg az Audi Tradition, a másik Karassik tulajdonában maradt, aki 2000-ben eladta azt Abraham Kogan-nak. Ő az utóbbi években többször is szerette volna értékesíteni az ikerkompresszoros ezüstnyilat, de csak most sikerült megegyeznie az Audi gyárral. A Karassik-féle autókon kívül még van egy harmadik ezüstnyíl is egy rigai autómúzeumban, arról nincs hír, hogy az Audi Tradition azt is meg szeretné-e vásárolni.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!