Nagyon fontos az Opel életében a Corsa modell, a 32 évvel ezelőtt bemutatott kisautóból az évek során közel 12 millió példányt adtak el, és a General Motors Dél-Amerikai kínálatában is meghatározó szerepet játszanak a Corsa – esetenként generációkkal korábbi – technikájára épülő modellek. Most pedig újra az európai modell kerül a középpontba, itt az egyáltalán nem titkolt ötödik generáció.
Hivatalosan modellváltásról beszélnek Rüsselsheimben, azt is inkább csak azért, mert nincs megfelelő szó arra, ami most történt. Olyan sok minden változott, hogy a frissítés kifejezés egyszerűen nem állja meg a helyét, és a kettő között pedig nincs átmeneti állapot. Felismerhetőek a 2006-ban bemutatott generáció alapvonalai, de tényleg minden részletet újraterveztek. Érdekes látni, hogy az Adam hűtőrácsát szó szerint hozzátoldották a kocsi elejéhez, nem hiányozhat a fedélzetről a LED-es menetfény, és a gazdagon felszerelt modelleken ott látjuk a karaktert megerősítő króm csíkokat. Az ablakok körvonala csak az ötajtós hátsó ajtóin változott, a háromajtósnál az ablakkeretet egészítették ki egy, a Peugeot 208-asról már ismert nyúlvánnyal.
Változatlan tengely- és nyomtáv mellett a karosszéria hossza 3 centivel növekedett, az utastér mérete ennek megfelelően maradt a régi, a csomagtér térfogata minimális mértékben módosult, de azt még nem árulták el, hogy csökkent- vagy bővült-e. A műszerfal legnagyobb újdonsága az IntelliLink fejegység mellett a dekorcsík, amely többféle színben/mintával választható lesz. Olyan apróságokra is odafigyeltek, hogy a digitális légkondi automata funkciójának bekapcsolásakor elsötétülnek a légáramlás irányát és intenzitását mutató piktogramok, hiszen ilyenkor egyedül a hőmérséklet beállítása az utas dolga, minden mást az elektronika intéz.
Teljesen új első felfüggesztést készítettek, 5 mm-rel kerül közelebb az aszfalthoz a Corsa tömegközéppontja, teljesen új a kormányszerkezet, az elektromos rásegítés mértékét gombnyomásra lehet növelni – ezt a funkciót kezdettől fogva tudja a padlólemez-társ Fiat Punto. Alaposan megváltozik az Opel kisautójának motorkínálata, hiszen két benzinmotor választható, az új, 1,0 literes háromhengeres turbómotor 90 és 115 lóerővel kérhető, a maximális nyomaték mindkét esetben 170 Nm, a váltó hatfokozatú, kézi kapcsolású. Bevezetéskor még az 1,4 literes, 90 lóerős négyhengeres szívómotor lesz választható, de csak – továbbfejlesztett – Easytronic robotizált váltóval. Meglepő, hogy a Corsa kedvéért mégis elkészítették az 1,3 literes, 95 lóerős dízel Euro 6-os változatát, hiszen a Merivában most nyugdíjazták ezt az erőforrást. Elképzelhető, hogy a forgalmazás elején még az 1,2 literes négyhengeres is választható lesz, de csak az új Agila érkezéséig. A Párizsi Autószalonon tartja az Opel a Corsa E közönségpremierjét, és még az év vége előtt megindul az újdonság sorozatgyártása az eisenachi és a zaragozai üzemben. Az 1,0 literes, háromhengeres turbómotor sorozatgyártása már a jövő héten megindul Szentgotthárdon.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!