A Párizsi Autószalonig még türelemmel kell lennie az érdeklődőknek, ott lehet majd először megtekinteni az Opel Corsa ötödik generációját – ami első ránézésre inkább csak egy alapos modellfrissítésnek tűnik, hiszen a sziluett nem nagyon változott. Az orr hosszabb lett két centivel, az ajtók alján ott látjuk a jellegzetes lemezhullámot, no és újak a felnik, de az ajtók-ablakok körvonala arra utal, hogy az alap maradt a régi. Erről árulkodik az is, hogy nem számít tömegcsökkenésre a gyár.
Szóval még titkos az autó, de azért néhányan már kipróbálhatták – az idő előtti leleplezés ellen például úgy védekeztek, hogy facsavarral rögzítették a műszerfalra az álcázást, nehogy még véletlenül is kiderüljön, ami a korábban készült kémfotók alapján már nyílt titok: lényegében az Adam belsejét kapja a Corsa.
Teljesen átalakul a motorpaletta, egy „legalább 1,1 literes, 75 lóerős négyhengeres” lesz majd az alapmotor, felár ellenében a Szentgotthárdon májustól gyártott, az Adamban június végétől elérhető 1,0 literes, háromhengeres Ecotec turbó lesz kérhető 90 vagy 115 lóerővel, az 1,3-as dízel 75 és 95 lóerős teljesítménnyel kerül a motortérbe. Kicsivel később jön majd az új OPC, amely a szintén új 1,6-os benzines turbómotorra vált, és 240 lóerővel gyilkolja majd az első kerekeket.
Nem lesz elektronikus lengéscsillapítás, már a vásárláskor el kell döntenie a kedves ügyfélnek, hogy a komfort- vagy sport felfüggesztést kéri. Felár ellenében mindenféle biztonsági segéd elérhető lesz majd a Corsa E-hez, a városi fékasszisztens is beleértve. A jelenleginél gazdagabb lesz a felszereltség, az Opel mégis azt ígéri, hogy érdemben nem lesz majd drágább az újdonság. Persze az 1,0 literes alapmotor törlése miatt egy motorszinttel feljebbről indul az árlista.
Legfeljebb csak fél évig marad betöltetlen ez a piaci rés, hiszen várhatóan 2015 közepén már kapható lesz az új Opel Agila mini, ami lényegében a Chevrolet Spark utódát jelenti a német márkához igazított megjelenéssel, rendes hátsó kilinccsel – a Chevy változat a hátsó oldalablak sarkába rejtett kilinccsel folytatja pályafutását Európán kívül.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!