A hatékony dinamika csomaggal a BMW megelőzte kortársait, az új i almárkájával azonban nem sietett el semmit sem, igaz azért még a dobogó közelében van. A Mitsubishi, a Nissan, a General Motors és a Ford után a BMW is elektromos autókat fog gyártani nagy szériában.
A projekt i egyébként egy olyan munkacsoport házon belüli neve volt, amely 2007-ben kezdte meg a működését, és célja a jövőbeli mobilitási igények kutatása volt. Már akkor látszott, hogy erősen kell nyomulni az elektromos hajtások terén, és ezzel párhuzamosan az autók kommunikációs képességét is a robbanás szerű fejlődéshez kell igazítani. A BMW i tehát nem egyszerűen az elektromos autókról szól, hanem a jövő mobilitásáról.
Egyelőre két darab, korábbról már ismert tanulmánnyal mutatkozott be a BMW almárkája, az i3 egy városi jármű, az i8 egy sportkocsi. Ezeknél hasznosítják majd az 500 darab Mini E-vel és a 2011 végétől futó 1000 darabos BMW ActivE flottával szerzett tapasztalatokat. A BMW i különlegessége, hogy a közlekedéshez kapcsolódó kommunikációs szolgáltatásokat nem az autóhoz, hanem a tulajdonoshoz kötik, ezzel könnyen megvalósítható lesz közösségi autó használati program, nem is beszélve a mindig aktuális tartózkodási helyhez kötött programajánlókról.