Részben újrahasznosított, szénszálerősítésű műanyagból sütik a BMW i3 Concept karosszériáját, a normál műanyagok legalább negyedét újrahasznosított forrásból állítják elő, a jármű alapját egy alumínium keret adja. Mindez azonban mellékes, hiszen az autónál továbbra is a vezetés élménye van a középpontban.
Ennek megfelelően a hátsó kereket hajtó elektromotor legnagyobb teljesítménye 170 lóerő, maximális nyomatéka 250 Nm, a tömege meg mindössze 1250 kg. Ezek után nem csoda, hogy a 100 km/órás sebességet 7,9 másodperc alatt éri el, hatótávolsága a hivatalos mérési ciklus szerint 225 km, a BMW szerint normál használatban 130-160 km-en át lehet vele közlekedni egy feltöltéssel.
A karosszéria különlegessége még, hogy a nagyon merev karbon utascella miatt elhagyhatták a B oszlopot, így a kis külső méretek ellenére is tágas nyílásokon lehet megközelíteni az üléseket. A négy ülés mögött egy 200 literes csomagteret is kialakítottak, az autó elejében néhány apróságnak és a töltőkábelnek van helye. Az akkumulátort 6 óra alatt lehet teljesen feltölteni.
Felár ellenében hatótávnövelővel (REx) is megvásárolható lesz az i3, azaz a vásárlónak meglesz a választási lehetősége, hogy megelégszik a csak városi felhasználással, nagy netán szüksége van a nagyobb hatótávolságra.