Nem lehet azt mondani, hogy nagy újdonságot látunk, ha a Volkswagen Passat következő generációjának fényképeit nézzük. A vonalvezetés ismerős a konszern többi termékéről, és még a legfontosabb jellemvonás, az arc se lett különleges; a legutóbbi modellfrissítéskor a Passat-famíliáról leválasztott CC négyajtós kupé vonásait látjuk viszont. Még a fényszóró se jelent biztos támpontot, hiszen a teljesen LED-es lámpa feláras extra a Passatnál. Pedig tényleg teljesen új autóról van szó, ami immár a Golfhoz hasonlóan az MQB építőkészletet használja.
Változattól függően akár 85 kg-mal csökken a saját tömeg, a karosszéria külső hossza 2 mm-rel lett rövidebb, miközben a tengelytávolság 79 mm-rel bővült, a szélesség 12 mm-rel bővült, a magasság 14 mm-rel apadt. Nem csak az utastér mérete lett nagyobb, de a csomagtér is – a limuzinnál 21 literrel, 586 literre nőtt a befogadóképesség, a kombinál 47 liter a bővülés, kalaptartóig pakolva 650 literes a raktér, a hátsó üléseket ledöntve 1,78 köbméteres tér jön létre az első ülések mögött.
A műszerfal esetén a legnagyobb változás, hogy a szellőzőnyílásokat egy összefüggő csíkba rejtik, egyébként az igazán nagy újdonságot jelentő dolgok – analóg műszerek helyett monitor, head-up kijelző, wifi-kapcsolat – csak felár ellenében érhetőek el.
A divatnak megfelelően rengetegféle elektronikus segéd érhető el, körkamera, parkolósegéd, kiparkoló-rendszer hátulról érkező autó felismeréssel, dugóasszisztens, ami a sávtartó és távolságtartó rendszerek segítségével könnyíti meg a dugóban araszolást. A „vészhelyzeti segéd” funkció lényege, hogy ha a sofőr nem kormányoz, lassít vagy gyorsít egy ideig, akkor először is megpróbálja felébreszteni az ülés rezegtetésével, és ha ez után se reagál, akkor megállítja az autót.
Tízféle motor közül lehet majd választani, a 120-280 lóerő közötti tartományt fedik le az erőforrások. A legnagyobb újdonság a 2015 őszétől választható, 211 lóerő rendszerteljesítményű kábeles hibrid változat (1,5 l/100 km), amely lényegében az Audi A3 e-tron hajtását jelenti. Az 1.4 TSI 125 és 150 lóerővel választható, az 1.8 TSI 180 lóerős, a 2.0 TSI 220 vagy 280 lóerővel kezd. Az 1.6 TDI 120 lóerővel kérhető, a 2.0 TDI 150, 190 vagy 240 lóerővel kérhető, utóbbi biturbó feltöltéssel (3,8 bar töltőnyomás) rendelkezik, maximális nyomatéka 500 Nm és 5,3 l/100 km a szabványos átlaga. A Párizsi Autószalonon láthatja majd a nagyközönség először az új Volkswagen Passatot, amelynek árait csak később közlik.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!