Ahogy az a PSA konszern akkumulátoros-elektromos autóira jellemző, a Citroën DS3 Electrum elnevezésű autó technikája is nagyrészt a Mitsubishi mérnökeinek köszönhető. Azonban itt most újat alkottak.
Egyfelől már nem azt a 67 lóerős elektromotort használják, mint a Mitsubishi i-MiEV (és a Citroën C-Zero/Peugeot iOn, illetve Berlingo/Partner), hanem két darab, egyenként 87 lóerő csúcsteljesítményű elektromotor hajtja az első kerekeket. A 17,5 kWh kapacitású akkumulátor-csomagot a Panasonic szállítja, a töltőkábel csatlakozót a tanksapka alatt helyezték el. Ebből következően tényleg nincs semmi olyan jel, ami arra utalna, hogy itt egy elektromos autóval van dolgunk. A lényeg azonban a következő: a japán mérnökök olyan elektromos hajtás alkottak, amelyet a meglévő belső égésű motor illetve annak tartozékainak a helyére nagyon egyszerűen be lehet építeni. A gyakorlatban tehát most van egy olyan elektromos hajtása a PSA-nak, amit az összes kisautójába be tud építeni, drága módosítások nélkül. Azt azonban nem tudjuk, mikor lesz megvásárolható az első ilyen autó.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!