Ilyet még a svéd Teknikens Varld sokat látott kollégái se éltek még meg, pedig ők már 1997-ben felborították a Mercedes A-osztály a kikerülési manőver során, nemrég meg a Jeep Grand Cherokee futóműhangolását kritizálták (idő közben megoldódott a probléma). Jelen esetben arról van szó, hogy a Hyundai i30-as elektromos kormányszervoja nemes egyszerűséggel kikapcsol az első hirtelen kormánymozdulatot követően, és ilyenkor a sofőrnek esélye sincs a korrigálásra.
Egy 1,6 literes dízelmotorral szerelt példányt teszteltek, az opciós 17 colos könnyűfém felnivel, amelyeken Hankook Ventus Prime 2-es nyári abroncsok voltak. Az első kormánymozdulatot követően, a kikerülési manőver közepén leáll az elektromotor, az autó pedig folytatja útját balra – a kifutópályán semmi különösebb kár nem keletkezett, de a közúton ilyen esetben elkerülhetetlen, hogy az árokba, illetve a szembe forgalomba hajt a sofőr. A motor leállításával és újraindításával megjavul az elektromos kormányszervo.
Ezt nem kevesebb, mint négy alkalommal produkálta a tesztelt gépkocsi, ezek után érhető, hogy a svédek a biztonság kedvéért egy másik autóval is végrehajtották a kikerülési manővert. Ez alkalommal egy, a széria 16 colos felnikkel és 205/55 R16-os Hankook Ventus Prime 2-es abroncsokkal szerelt példányt próbáltak, és ebben már jól működött a kormányzás. A két autó közötti legjelentősebb eltérés, hogy az egyiket 2013. februárjában, a másikat 2014 márciusában gyártották. A Hyundai mérnökeinek most fel van adva a feladat, kideríteni, mitől működik esetenként életveszélyesen az elektromos kormányrásegítés, és megoldást találni a problémára.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!