A svéd Teknikens Värld újság már régóta teszteli a kikerülési manővert is, nekik köszönhetjük, hogy a Mercedes végül utólag az összes első A-osztályba beszerelte az eleinte csak feláras tételek között szereplő elektronikus menetstabilizálót.

Ez utóbbi széria a legújabb Jeep Grand Cherokee esetén, azonban nem menti meg az autót. A svédek által használt meglehetősen szűk pályán két kerékre áll az autó 63,5 km/órás tempónál, csak a profi vezető gyors reakciója miatt nem borul fel. Viszonyításként két másik szabadidő-autót is kipróbáltak a Jeep Grand Cherokee-val egy időben, a Volkswagen Touareg és a Volvo XC90 is gond nélkül teljesítette a jávorszarvas tesztet 70 km/órás tempóval. A svédek természetesen megkeresték a gyártót az eredménnyel, aki szerint ez nem lehetséges. Július 8-án a gyár tesztpilótái és mérnökei szeme láttára ugyanazon a pályán megint kipróbálták a jávorszarvas tesztet, de a 11 menetből egyikben se produkálta a videón látható két kerékre állást az autó, így a mérnökök szerint az első alkalommal túl volt terhelve a jármű. Ezt az újság tagadja, úgyhogy most patthelyzet van. Mi meg gazdagabbak vagyunk egy látványos videóval.

 

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!