Idén negyedik alkalommal rendezi meg az Innovaturné elnevezésű programot a Volkswagen hazai forgalmazója, a cél továbbra is az, hogy az egyes márkakereskedésekben az ügyfelek olyan autókat is kipróbáljanak, amelyeket egyébként a gyors továbbértékesítésben reménykedő márkakereskedések nem vennének fel flottájukba.
Néhány autót mi is kipróbálhattunk, mielőtt azokat újra az ügyfelekhez szállította volna a kamion. A Volkswagen Polo például 1,2 literes, 105 lóerős turbómotorral és 7 fokozatú DSG váltóval, valamint Highline felszereltséggel nem hétköznapi látvány. Már csak azért se, mert szavannasárga fényezésével már messziről kiszúrható a mai szürke utcaképben.
A kis turbómotor és a 7 fokozatú dupla kuplungos váltó együttműködése lehetne harmonikusabb is, a gondot az jelenti, hogy az alacsony fogyasztás érdekében pillanatok alatt felkapcsoló robotváltónak időbe telik, amíg visszapakol 2-3-4 fokozatot gázadásra. Azonban ennél sokkal nagyobb nyereség, hogy a dugóban ácsorgáskor leveszi a sofőr válláról a terhet a váltó, amely egyébként észrevétlenül kapcsol fel- és lefelé is.
A méregzöld Scirocco a legjobb bizonyíték arra, hogy némi finomhangolással milyen sportos tud lenni egy Golf. A padlón ülünk, a derekunkat szorítja a kagylóülés, az 1,4 literes négyhengeres meg kapott egy kompresszort is. A 160 lóerő a fújtatásával és a morgásával félemlíti meg a sofőrt, nehogy valami bolondságra vetemedjen. A felfüggesztés képes kiszolgálni az autót, ami így jóval többet tud a sofőrnél.
Nagy segítség a dolgok kézben tartásához a hatfokozatú DSG váltó, ami, mintha telepatikus úton kapcsolatban állna a vezetővel, mindig megfelelő fokozatban tartja a motort ahhoz, hogy gázadásra kilőjön a Scirocco. Hab a tortán, hogy a sportos megjelenés ellenére a második sorban igenis használható a térkínálat, igaz, a megközelítés annál nehezebb.
Ilyen gond nincs a Volkswagen Touareg esetén, amelynél négy darab utastér-ajtó és kellemes belépőmagasságban lévő karosszéria segíti az utascserét. A megjelenéshez illő méltóságos mozgásról a háromliteres V6-os TDI és a légrugózás gondoskodik. Előbbi nyomatékos és takarékos, igaz, sokat ront a dinamikán, hogy eltart egy ideig, amíg a nyolcfokozatú (!) automatikus váltó megtalálja a megfelelő áttételt. Utóbbi lágyan ringatózó hajóvá alakítja a hatalmas terepjárót, mármint földúton. Aszfalton különösebb erőfeszítések nélkül simítja ki az úthibákat a felfüggesztés.
Megérkezett az új Tiguan Magyarországra
Szeptember elsején mutatkozik be hazánkban a felfrissített Volkswagen Tiguan, amelyet kis Touaregként aposztrofáltak a sajtótájékoztatón. Igazából egy másik egyéniség. A felfüggesztés sportosan feszes hangolású, megszenvedi azokat a fekvőrendőröket, amelyeken a Touareg rezzenéstelenül lép át. Annyi előnye van az autónak, hogy a második generációs parkolósegéddel is rendelhető, amely az autónál fél méterrel nagyobb helyre képes befűrészelni az autót, legyen szó párhuzamos vagy merőleges megállásról.
Amíg kívül megkapta az új hűtőrácsot a Tiguan, addig belül nem sok nyomát látni a változásnak – leszámítva a monitorra cserélt multifunkciós kijelzőt. A vásárlók inkább egy nagyjából tíz százalékos árelőnynek örülhetnek, ami azt jelenti, hogy egy kicsit lejjebb mentek az árak, és több felszereltség került az autóba.