Amíg az első Note csak egy hosszú kisautó volt, az új már egy minden irányban tágas jószág. Széltében, hosszában és magasságban is kifejezetten nagy az utastér, a hátsó lábtér mérete például még a BMW 7-es sorozatét is felülmúlja! Ezt felár ellenében lehet mérsékelni, a Családi Csomag (a középső szinten 150 000 Ft-os extra, a csúcsmodellben széria) keretében sínen tologatható a hátsó pad.
Mindben közös a pohártartókat is rejtő könyöklő, amely kényelmes magasságban helyezkedik el. A támla egyébként 1/3-2/3 arányban osztott, és a csomagtér bővítéséhez egyszerűen előre lehet hajtani – a sík rakfelületről az állítható magasságú csomagtérpadló gondoskodik. Régiónkban széria a pótkerék, emiatt 295 literes a raktér alaphelyzetben, bővítés után pedig 2 köbméteres lesz. Azt mondták, azért nem kapott még többet tudó, például felhajtható ülőlapos vagy állítható támladőlésszögű ülést a Note, mert elég nagy ahhoz, hogy ne kelljen ilyen trükkökhöz folyamodni.
Sokat tud, de itthon ez zsákutca
A vezetőnek sincs rossz dolga a Nissan már-már kompakt igényeket is kielégítő kisautójában: kifejezetten jól leolvasható a műszeregység, a feketére fényezett középkonzol pedig jól palástoltja, hogy mennyire műanyag a belső. No meg az is segített ebben, hogy a menetpróbán az összes autóban ott volt az új Connect fejegység, amelynek tudása csupa olyan okos dologgal bővült, amit Magyarországon nem lehet igénybe venni – nálunk azért érdemes az egyszerű navigáció fölé menni az extralistán, mert csak ehhez érhető el a Note nagy újdonsága, a biztonsági pajzsnak nevezett elektronikus segéd. A japánok a tolatókamera képének szoftveres elemzésével valósították meg a holttér-, a sávelhagyás-figyelő segédet, illetve a körkamera képének analizálásával mozgótárgy-felismerés is van. A szoftver mellett annyival több az egyszerű kameránál a rendszer, hogy sűrített levegővel, vagy vízsugárral tudja takarítani a hátsó rendszám felett megbújó lencsét a rendszer – a koszolódás mértékét és a tisztítás módját szintén szoftveres elemzéssel határozza meg a számítógép.
Hazánkban az 1,2 literes, 82 lóerős benzinmotor lesz a meghatározó erőforrása a Note-nak, sajnos ezt nem lehetett kipróbálni… Helyette vezettük a hosszú fokozatok miatt csak átlagos előadást produkáló, 98 lóerős kompresszoros változatot és a kifejezetten az autópályás utazásra belőtt 95 lovas dízelt. Mindkettőből igazán csak a hatodik sebességfokozat hiányzik, bár a kompresszoros motornál CVT-váltóval át lehet majd hidalni a problémát. Közös az összes erőforrásban az ECO- gomb, amelynek aktiválása az alapmotornál csak grafikus vezetési segítséget ad, a kompresszorosnál – ha részterhelésen használjuk – lekapcsolja a feltöltőt, a dízelnél pedig a fogyasztás csökkentése érdekében csökkentett nyomatékprogramra áll át a motorvezérlés.
Elődjéhez képest sokkal felnőttebbnek hat a Nissan Note, teljes a biztonsági felszerelése is (alapáron adnak hat légzsákot, ESP-t, tempomatot), mégis sikerült 3,199 millió forintra csökkenti az indulóárat. Igaz, a légkondicionáló (csak rádióval együtt adják) további 300 000 forint, de így se rossz ajánlat az extra méretű kisautó.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!