Bárhonnan is nézzük, a dinamikus új modell kívül-belül és a motortérben is gyökeresen különbözik a León sorozat többi tagjától.
Az autó sportos külsejének meghatározó elemei az exkluzív FR lökhárítók, a polírozott, rozsdamentes acélból készült kettős kipufogóvégek és az ezüstszínű külső visszapillantó tükrök házai, amelyek ugyancsak kitűnnek a karosszéria többi elemi közül. A külön a modellhez készült exkluzív formájú 17 colos könnyűfém kerekek – amelyek kívánságra választhatók akár a még feltűnőbb 18 colos verzióban is – segítenek abban, hogy az új León FR elődjénél is dinamikusabb és egyedibb külső megjelenést kapjon.
A SEAT León FR belterében mind a vezetőt, mind utasát kivételes sportülések várják, amelyek háttámláiba az „FR” betűket hímezték. A vezető szeme beszálláskor azonnal megakad a sportos kinézetű, exkluzív formájú bőrborítású kormányon és váltógombon, továbbá a fémhatású borításokon, amelyek szintén magukon hordozzák az „FR” jelzést. Ha mindez nem elég, elég egy pillantást vetni a kijelzőkre és a műszerekre, ahol a szokásos fekete háttér helyet fehér színű borítás emeli ki az autó igazán sportos karakterét.
Az új León FR szívét választhatóan egy benzines, vagy egy dízel erőforrás adja. A kettő közül a benzines aggregát az újabb fejlesztés; a 200 lóerős 2.0 TFSI motor az új modellben mutatkozik be először. A vérbeli sporterőforrás kimagasló teljesítménye 280 newtonméteres maximális forgatónyomatékkal párosul, amely 1800 és 5000 percenkénti fordulatszám között áll rendelkezésre. A széles fordulatszám-tartomány miatt az új benzines motorral szerelt León FR visszakapcsolás nélkül is rendkívül jól gyorsul. Erre a legjobb bizonyíték, hogy az autó mindössze 7 másodperc alatt gyorsul ötödik fokozatban 80-ról 120 km/h sebességre, míg a hatodik sebességi fokozatban ez az érték 8,9 másodpercre módosul. A 2.0 TFSI motorral szerelt új León FR 7,3 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h sebességet, végsebessége pedig 229 km/h. Álló helyzetből az 1000 méteres sprintet rendkívül impozáns idő alatt futja, mindössze 27,6 másodperc szükséges hozzá. A kimagasló teljesítmény ellenére az autó átlagfogyasztása 7,9 liter 100 kilométerenként, a CO2 kibocsátása pedig 190 g/km.
A dízelmotort illetően az új León FR-ben ugyanaz a kifinomult 170 lóerős 2.0 TDI motor dolgozik, mint testvérében, a SEAT Altea FR-ben. A León ezzel az erőművel 214 km/h csúcssebesség elérésére képes, csupán 8,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h sebességre, átlagfogyasztása pedig csak 6,0 liter száz kilométerre vetítve.
Az Altea FR-hez is rendelhető a 200 lóerős 2.0 TFSI motor
Ugyancsak a Madridi Autószalonon mutatkozik be a SEAT Altea FR új verziója, amelyben a 200 lóerős 2.0 TFSI motor dolgozik. Az új aggregáttal az Altea FR 220 km/h végsebességre képes, 7,7 másodperc alatt teljesíti álló helyzetből 100 km/h-ra gyorsítást, az 1000 méteres sprinthez pedig csak 28,2 másodpercre van szüksége. Sportosan dinamikus teljesítménye ellenére a modell átlagfogyasztása szerénynek mondható, mindössze 8,1 liter száz kilométerenként.
Új „intelligens” fényszórók
A SEAT egy izgalmas új kiegészítőt mutat be Madridban: az Advanced Front Lightning System-et (AFS). Ez a rendszer ötvözi a bi-xenon fényszórók méltán híres világítóerejét az intelligens AFS rendszer valamennyi előnyével. Az AFS rendszer az autó elejébe épített számos körbeforgó gyors szenzor adatait elemezve állítja be a fénysugár irányát, aminek következtében a berendezés minden körülmény között optimális megvilágításról, illetve fényviszonyokról gondoskodik. Ezen felül a rendszernek köszönhetően a fényszórók automatikusan beállítják magasságukat, ha változik az autó terhelése, s így tehermentesítik a vezetőt a kevésbé pontos manuális beállítás elvégzése alól. Ugyancsak figyelemre méltó, hogy a fényszórók képesek aszimmetrikusan is fordulni. Például egy jobbos, kis ívű bekanyarodáskor a jobboldali fényszóró sokkal élesebb szögben fordul kifelé, mint a baloldali társa; ennek következtében a vezető jobban látja a kanyar belső ívét, illetve az út szélét, míg ezalatt a baloldali fényszóró gondoskodik a jármű előtti terület optimális megvilágításáról. Ez az új, innovatív kiegészítő opcionálisan rendelhető a León, az Altea és a Toledo modellekhez.
Többfunkciós csatlakoztatási pontok
Új benzines erőforrások
Végül, de nem utolsósorban a SEAT új benzines motorokat is kiállít a Madridi Autószalonon: látható lesz a korábbi 64 lóerős 1.2-es motort felváltó 70 lóerős benzinmotor, illetve a korábbi 75 lóerős 1.4-es benzines erőforrást váltó új, 85 lóerős motor, jóllehet a 75 lóerős változat továbbra is a kínálatban marad, mivel automata sebességváltós modelleknél ezt az erőforrást építik be.