A Daily igen sokrétű modell, az alvázas felépítmény és a tág határok között választható tengelytávolság a nagy terhelhetőség és a sokféle felépítmény záloga. Kérhetünk csupasz alvázas verziót, rövid vagy hosszú kabinnal, furgont, de a Daily átalakítható lakóautónak vagy busznak is. Utóbbi felállásban akár 30 fős konfigurációban is megrendelhető!
A modellfrissítés során megváltozott a frontrész, a tisztább üzemű, erősebb motorok nagyobb hűtőigénye miatt megnőtt a levegőnyílás, az átrajzolt lámpákat pedig felül ezüstös díszcsík köti össze. A fülke előnyére változott, kismértékben megújult a berendezés, az extralistán pedig olyan tételek is szerepelnek, mint az USB-csatlakozó, a TomTom navigáció vagy a Blue & Me kihangosító rendszer. A 9. generációs ESP minden Daily sajátja, a biztonságot nappali menetfény, kanyarkövető funkcióval ellátott ködlámpák, négy légzsák (opcionális), immár tengelyirányban is mozgatható kormány és tágabb tartományban állítható ülések fokozzák.
Kipróbáltuk az alapmotort és a 3,0 literest
A Daily Euro-5-ös normát teljesítő motorpalettáján Multijet II-es szériájú, 2,3 és 3,0 literes aggregátok találhatók. A kisebb lökettérfogatú verzió 106, 126 vagy 146 lóerős változatban érhető el. A menetpróbán a 106 lóerős, robotizált váltós, háromszemélyes furgon kivitelhez volt szerencsém, a raktérben egytonnányi kőzúzalékkal. Ez a motor-váltó kombináció elsősorban városi terítéshez ajánlott, itt ugyanis áldásos, hogy a sofőrnek nem kell dolgoznia a kuplungpedállal. A robotváltó – ahogy azt már a személyautóknál is megszokhattuk – lassan, markáns rántás, erőfolyam-megszakítás kíséretében vált. Ahhoz, hogy ezt tompítsuk, érdemes a váltás pillanatában kicsit felengedni a gázpedált, ilyenkor sokkal kulturáltabb a produkció. A 106 lóerős, 270 Nm-es blokk ereje városi közegben bőven elég.
Jó pont jár a fülke javított hangszigeteléséért, mely a különösen gyakori, 1600 és 2000 közötti fordulatszám-tartományban 5 decibellel csökkent. A háromfős kabin kényelmesebbé vált: a sofőrt az elődhöz képest jobban személyre szabható ülés várja, a feláras hidraulikus üléscsillapítás eszményi, az átalakított váltóház pedig kevésbé zavarja a középső utas térdét. A kétszárnyas hátsó ajtók a karosszéria oldalaihoz hajthatók ki, a rakodást mindkét oldalon elhelyezett tolóajtók (opcionális) segítik, a hátsó nyílás 180 cm széles, a belső magasság pedig elérheti a 210 cm-t.
A külső visszapillantó tükrök nagyok, a parkolást feláras, színes képernyős monitorral és saját világítással összekötött tolatókamera is segíti, mely a karosszéria tetején kapott helyet. Az apróbb holminak akad bőven hely a fülkében: dupla kesztyűtartó, szélvédő feletti polc, öblös ajtózsebek, könyöklőben lévő tálca, ülések alatti fiókok.
A 3,0 literes nagy gázolajos 146 lóerős kivitelével hosszabb vidéki túrára mentünk. A 350 Nm-es nyomaték irgalmatlanul korán, 1400-as fordulatszámtól vehemensen megindítja az autót, a hatfokozatú manuális váltó meglepően precíz darab. A kormányzás kellő visszajelzéssel szolgál a kerekek és az út kapcsolatáról, szerpentinen sem impotens a Daily viselkedése. Ezzel a motorral nyugodt ritmusban autózva, egytonnás teherrel 9,0 liter alatt sikerült tartani a fogyasztást. A szintén 146 lóerős teljesítményű 2,3-ashoz képest a 3,0 literesnek kedvezőbb a nyomatékkarakterisztikája. Persze az igazi adu a kétlépcsős turbófeltöltővel ellátott, 205 lóerős kivitel, melynek maximális nyomatéka brutális (470 Nm). A Daily palettáján három olyan motor is elérhető, mely az Euro-5-ösnél kedvezőbb EEV károsanyag-kibocsátási (fokozottan környezetbarát jármű) normának is megfelel. Utóbbi kategóriába tartozik a 3,0 literes 146 és 170 lóerős kivitele, és a szintén ekkora lökettérfogatú, 136 lóerős CNG földgázüzemű változata.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!