A Ford, mint az USA első számú teherautó-gyártója, 2009-ben mutatta be a méltán sikeres F-150-es pick-up sorozat első Raptor verzióját, amelyre a vártnál is pozitívabban reagált a piac. Most ott tartunk, hogy hamarosan már a harmadik nemzedék kilincsel a vevőknél, a recepten pedig még tovább csavartak a fejlesztőmérnökök.
A SuperCrew kivitelben kapható, 3683 mm tengelytávolságú Raptor alapja egy zártszelvényes, nagy szilárdságú acélból készült alváz, amire katonai minőségű alumíniumból és kompozit anyagból készült karosszéria épül. Jellegzetessége a nyers, agresszív megjelenés, a teljes egészében áttervezett orr-rész az erősen domborított motorháztetővel és a fekete hűtőráccsal jól hangsúlyozza a pick-up szélességét. A gépháztetőn új szellőzőnyílás kapott helyet, akárcsak a sárvédő felső peremén; ezek kialakítását az F-22 Raptor vadászgép ihlette.
A vadonatúj formavilágú kabinban szériatétel a személyre szabható, 12 colos digitális műszeregység, a rendszer itt jeleníti meg a Raptorhoz tervezett grafikákat, animációkat, az off-road adatokat és a navigáció útmutatásait. Az ugyancsak egyénileg beállítható központi kijelző is 12 colos, ami osztott üzemmódot is kínál, hogy a felhasználók egyszerre többféle funkciót is kezelhessenek, például a navigációt, a zenelejátszást vagy az autó beállításait. Az új kormánykereket lézermaratott embléma díszíti, a középállásjelzős volán mögött alumínium váltófülek kaptak helyet.
A 2021-es Raptor szíve a harmadik generációs, ikerturbós, 3,5 literes EcoBoost benzinmotor, amelynek teljesítményéről még hallgat a Ford – induljunk ki az előd 450 lóerőt és 510 Nm nyomatékot felvonultató produktumából. A sebességváltó 10 fokozatú automatikus, a terepvezérlés pedig hétféle (csúszós út, vontatás, sport, normál, off-road, Baja és sziklán araszolás) üzemmódot kínál. Mindegyik programban másféle beállítások alapján működik a kormányzás, a váltó- és stabilitásvezérlés, az aktív kipufogószelep, a lengéscsillapító rendszer és a gázadás. Az elektronikus szabályozású hátsó differenciálzár alapáras, a részlegesen önzáró Torsen első differenciálmű külön rendelhető.
Az új F-150 Raptor a Ford michigani Dearborn üzemében készül majd, a forgalmazás nyáron veszi kezdetét. 2022-ben jön majd a Raptor R változat, amelynek hajtását V8-as izomgépre bízzák majd, belépőt kínálva a +700 lóerős elitbe. Na, az lesz majd a hab a tortán!