Amikor a Škoda elkezdte a Superb Combi fejlesztését, rögtön ötletbörzébe fogott a munkatársak körében világszerte, hogy milyen okos megoldásokkal lehetne praktikusabbá tenni a gigászi rakterű újdonságot. Ennek köszönhető két apró, de igen csak ötletes részlet: a pohártartót úgy alakították ki, hogy menet közben egy kézzel le lehessen csavarni a palack kupakját (nem fordul el a palack a pohártartóban), illetve itt van a csomagtérben lévő L-profilú műanyag elem, melynek talpa odatapasztható a padlóhoz, ezáltal megakadályozza a csomagok csúszkálását. A csomagtér kapcsán természetesen a 660 literes alaphelyzeti befogadóképesség (+27 liter) a „fénypont”, ami közel 100 literrel múlja felül az Audi A6 Avant rakterét! Akkora a Superb Combi hátsója, hogy ahhoz, hogy kivegyük a csomagtérrolót, szabályosan be kell mászni, mert nem érjük el kívülről. De nem csak egyszerűen a méreteivel akarja felhívni magára a figyelmet a puttony, opcióként megjelent az elektromos csomagtérfedél, természetesen „láblendítős” mozgatással.

Makulátlan minőség és egyszerű kezelhetőség jellemzi a belsőt. Hátul már-már túlzóan nagy a lábtér! Makulátlan minőség és egyszerű kezelhetőség jellemzi a belsőt. Hátul már-már túlzóan nagy a lábtér!

A raktér szemrevételezése után nem ért meglepetésként a hátsó helykínálat, amely már az elődben is hatalmas volt, de a 2 centis hossz-, valamint a 8 centis tengelytáv-növekedés miatt a második sorban még bőségesebb a hely, akár keresztbe tett lábakkal is utazhatunk, miközben az újonnan megjelent háromzónás klíma jóvoltából külön szabályozhatjuk a hőmérsékletet. Ahhoz, hogy fejedelmi kényelemről beszélhessünk, egy kicsivel hosszabb ülőlapok kellenének hátra, nagyobb termetűeknek már nem támasztja rendesen alá a combját. Jópofa és egyben praktikus részletként hű maradt a beépített esernyőhöz a Škoda, ám amíg a korábbi modellben a bal hátsó ajtóba integrálták, addig most mindkét első ajtóban találunk egy-egy esernyőt!

133 500 forint az elektromos csomagtérajtó felára. A befogadóképesség alapból 660 liter, bővítve 1950 liter! 133 500 forint az elektromos csomagtérajtó felára. A befogadóképesség alapból 660 liter, bővítve 1950 liter!

Ha ezt az egyedi dolgot leszámítjuk, azért tetten érhető, hogy „biztonságos” távolságban akarták tartani a Škodát a házon belüli ellenfélnek tekinthető, szintén MQB-platformra épülő VW Passat Varianttól. A Superb Combihoz nem rendelhető full-LED-es fényszóró és TFT-kijelzős műszerfal, ami pedig a motorpalettát illeti, 190 lóerő jelenti a csúcsot a dízeleknél (240 helyett). Nem mintha a 190 lóerő nem lenne elegendő: a 2.0 TDI csúcsváltozata amellett, hogy bársonyosan jár, acélosan húz és nagy elánnal mozgatja a hatalmas kombit, mindebben pedig remek hatfokozatú kézi váltó, vagy hatgangos DSG lehet a partner. Bár a szabványos 4,0 literes átlag elérése utópiának tekinthető, az országúti és autópályás szakaszokból álló próbautat 5,0 literes fogyasztás alatt zártuk, ami több, mint tisztességes egy ekkora autótól. Egészen más volt a nagy kombi az 1,4-es TSI 150 lóerős változatával – ez a Škoda elso, hengerlekapcsolás funkcióval ellátott motorja (a 125 lóerős 1.4 TSI- ben nincs ACT). A hangja ennek is diszkrét, de bármennyire is alacsony fordulaton kezd a turbó tölteni, még a 150 lóerős dízellel is sokkal energikusabbnak tűnt az autó. Aki pedig V6-os verzióra vágyik, azt ki kell, hogy ábrándítsam, ugyanis a 3,6 literes blokkot nyugdíjazták, a csúcsmotor immáron a 2,0 literes TSI 280 lóerős változata.

Nemcsak a mérete, hanem határozott vonalai miatt is tiszteletet parancsol az újdonság Nemcsak a mérete, hanem határozott vonalai miatt is tiszteletet parancsol az újdonság

Ha már a technikai újításoknál tartunk, az ötajtós Superbhez hasonlóan a Combi is megkapta a DCC adaptív lengéscsillapítást, csakúgy, mint az ezzel szinkronban működo Driving Mode Select menetdinamikai üzemmódválasztót. Szintén fontos a hátsó forgalomfigyeléssel kiegészített tolatókamera, a holttérfigyelő és a táblafelismerő megjelenése a palettán.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!