Nem egyszerűen Ranger-alternatíva az annak az alvázát és technikáját megöröklő Ford Bronco, így szabadidő-autókhoz képest aszfalton nyersebb viselkedést kapunk, hiába jó az úthiba-elnyelő képessége a futóműnek, a merev hátsó híd pattog az úthibákon. A retrós arc mögött szétszerelhető karosszériát találunk, némi odafigyeléssel és segítséggel kevesebb, mint 10 perc alatt lehet nyitottá varázsolni a karosszériát (tető és ajtók), nagyjából ugyanennyi idő az összerakás. Az ajtók tárolására a gyári tartozékok között találunk a zsákokat, a műanyag tetőhöz nincs ilyesmi. Az ajtókra egyébként is figyelni kell, mert a zsanérok az első sárvédő takarásában helyezkednek el, könnyű odaütni a fényezett lemezhez a fényezett lemezt.
Amíg Észak-Amerikában 9-tagú a modellválaszték, nálunk csak az Outer Banks és a Badlands érhető el. Alapesetben kapunk ugyan kapcsolható összkerékhajtást és felezőt, de nincs zárható differenciál, míg utóbbi rögtön 2-t is kap, plusz gombnyomásra oldható első stabilizátort, terepmintás abroncsokat és 24 mm extra hasmagasságot. Érdekes az egypedálos vezetés, amelyet terepjárásra készítettek, csak összkerékhajtás vagy felező (4H vagy 4L) használatakor választható. Lényege, hogy az emberi fékpedál-kezelésnél finomabban állítja meg az autót, a tompább gázreakció miatt az indulás is finomabb. A hajtáslánc közös, a bármiféle elektrifikációt nélkülöző 2,7 literes V6-os biturbó (335 LE/563 Nm), és 10 fokozatú automatikus váltó – ez, mármint a flottafogyasztás az oka annak, hogy a hivatalos import csak korlátozott darabszámú.
Az autók képességeit a Tokod Ebszőnybányai motorkrosszpályán tehettük próbára, az Outer Banks modellel a könnyen – de azért személyautóval nem – járható részein autóztunk, ahol sokszor vettük hasznát annak a funkciónak, hogy az orrkamera képét kiteszi a központi kijelzőre a rendszer a felező (4L) választásakor. Látjuk, mi vár minket a perem mögött, hol van szikla vagy fatörzs a motorháztető takarásában, nem kell rögtön a navigátort előre küldeni; legfeljebb az optika tisztítására, hiszen mosó híján a lencse tisztítása emberi beavatkozást igényel. Itt is elérhető a terep fordulási asszisztens, amely laza talajon 40%-kal képes csökkenteni a fordulókör átmérőjét azzal, hogy az ívbelső hátsó kereket állóra fékezi; nem szűk helyekre való ez a megoldás, hiszen tempó is kell a használathoz.
A Badlands más világ. Gyárilag kap olyan felszereléseket, amelyeket sok terepjáró (pickup) tulajdonos sok millió Ft-ért utólag építettet be járművébe, például strapabíró acél lökhárítókat. Aztán ott az oldható első stabilizátor (közúton hasznos az első kerekek mozgásának összekötése, terepen hátrányt jelent a kerekek szabad mozgásának korlátozása), bekapcsolt stabilizátorral árkon átkelésnél elemelkedik 1-1 kerék, oldott stabilizátornál azok a talajon maradnak – stabilabb az autó, jobb a tapadás. A zárható első-hátsó differenciál jóvoltából még a laza, sziklás meredek lejtőn ereszkedés közben megállás után is könnyen indul a tolatás, amiben az A/T (All Terrain) mintázatú abroncsoknak is nagy szerepe van. A mi éghajlatunkon érdemes észben tartani, hogy sáros talajon szó szerint jobban járunk M/T (Mud Terrain) abroncsokkal…