A Vel Satis-ban már meglévő számos berendezés, mint pl. a parkolást segítő rendszer, a xenon-izzós tompított fényszórók és a navigációs rendszer, továbbfejlődött. A motorok és a sebességváltók választéka kiteljesedett: a 2.0 turbómotor esetében nőtt a teljesítmény és a nyomaték, a 2.2 dCi motor esetében pedig részecskeszűrőt építettek be. Az új Vel Satis jól illusztrálja, hogy a Renault milyen fontosnak tartja a biztonság és a minőség magas színvonalát.
Kifinomult külső design
A gépkocsi új orra krómozott lécekkel díszített hűtőrácsot, új vonalvezetésű fényszóróegységeket és alsó levegőbeömlő nyílást kapott. A gépkocsi hátulja könnyedebb és dinamikusabb lett a két látható kipufogócsővéggel és a „kristályszerű” lámpákkal. Az ajtónyitók minden Vel Satis-on krómozottak. Két új alumínium keréktárcsa – 17 colos és 18 colos –, valamint két új karosszériaszín – a Marron glacé (gesztenye) és a Gris platine (platinaszürke) – jelenik meg.
Belül: nemes anyagok, tágas tér, kényelem és fény
A műszerfal a letisztultabb formák, a kifinomult anyagokból készült burkolatok irányába fejlődött. A krómozott elemek selyemfényű külsőt kaptak. A mérőműszerek alaplapja és a mutatók a faliórák világát idézik. Új szövetkárpitok (sötét Carbone (grafit) vagy világos GrÈge (agyagszínű)) és bőrkárpitok (nagyon sötét Carbone (grafit) vagy dohány Beige (bézs)) jelennek meg. A belső megvilágítás teljesen átalakult. A fokozatosan kigyulladó és kialvó plafonlámpa opálüvegből készült, és selyemfényű króm színt kapott. Hangsúlyozza az utastér meleg
hangulatát. Az ajtók nyitásakor felgyulladó központi plafonlámpa által biztosított világítást olvasólámpák egészítik ki. A „magas személyautó” koncepció az új Vel Satis belső kiképzésében teljes dimenzióban testet ölt. Az ülőlap kényelme továbbra is kivételes. Az elektromosan állítható, fűthető első ülések három részből állnak, amelyek egymástól függetlenül állíthatók. A vezetőülés állítási lehetőségei széles
határok között mozognak (6cm függőleges irányban); az üléseket memóriával látták el. A vezetőülés, valamint a magasság- és mélységállítással rendelkező kormány nagyon pontos vezetőhelyzet-beállítást tesznek lehetővé. Az új Carminat Navigációs és Kommunikációs Rendszer középső konzolon elhelyezett vezérlőeleme ergonómiailag minden igényt tökéletesen kielégít.
Hatékony és megnyugtató menettulajdonságok
A Vel Satis menettulajdonságainak minőségét már piaci megjelenésekor mindenki üdvözölte. A módosított McPherson-típusú első futómű és a Renault által szabadalmaztatott több lengőkaros „trigone” hátsó futómű köré épülő felfüggesztés figyelemreméltó stabilitást biztosít egyenesben, kanyarban és terhelés-átvitelkor egyaránt. Ezt a nagy teljesítményű és újszerű felépítést hatékonyan szolgálják ki a nagyvonalúan méretezett gumiabroncsok (verziótól függően 225/55×17″ és 245/45×18″), és a nagyteljesítményű, erős és progresszív fékrendszer (elöl 324 mm-es, hátul 300 mm-es tárcsák); a sebességfüggő szervokormány pedig minden körülmények között pontosságot és vezetési kényelmet biztosít.
Motor-sebességváltó egység: rugalmasság és kényelem
A Vel Satis motor- és sebességváltó kínálata a két négyhengeres motorváltozatnál változott. Az új Vel Satis-szal megjelenik a 2.0 T (F4Rt) motor továbbfejlesztett verziója. Ez a motor már 170 lóerő (125 kW) teljesítményre képes 5000 ford./percnél, és 270 Nm-es nyomatékot fejt ki 3250 percenkénti fordulatnál. A motor Twin Scroll típusú turbófeltöltővel van szerelve, amely fokozza a vezetési kényelemet és a károsanyag-kibocsátást. A kettős lendítőkerék csillapítás (DVA) csökkenti a kinematikai lánc zajkibocsátását és rezgéseit. Az automata és manuális sebességváltóval egyaránt rendelkezésre álló motor megfelel az Euro 4-es környezetvédelmi normáknak.
A 2.2 dCi motornak három verziója létezik: a 115 lóerős (85kW / 320Nm) és a 140 lóerős részecskeszűrős (102kW / 320Nm), valamint a 150 lóerős (110kW / 320Nm) erőforrás, melyekből a forgalmazó országtól függően lehet választani. A részecskeszűrő (henger a kipufogócsövön) olyan környezetvédelmi rendszer, amely jelentősen csökkenti az el nem égett részecskék kibocsátását.
A Renault-Nissan szövetségből született 24 szelepes, 3.5 V6-os benzinmotor teljesítménye 245LE (177Kw) 6000 ford./percnél, legnagyobb nyomatéka pedig 330Nm 3600 ford./percnél. A legnagyobb nyomaték 85%-a 1200 percenkénti fordulattól kezdődően áll rendelkezésre, ami nagyfokú rugalmasságot és jó gyorsulást eredményez. Ezt a motort kizárólag ötfokozatú automata sebességváltóval kínálja a gyár. A motor-váltó együttest különösen lágy és csendes működés jellemzi, ami a valódi vezetési komfort záloga.
A közös nyomócsöves, befecskendezéses, változó geometriájú, turbófeltöltős 3.0 V6-os turbódízel motor 130 kW-ot (180 LE-t) fejt ki 4400 percenkénti fordulatnál, nyomatéka pedig 1800 ford./percnél 350 Nm. Első osztályú teljesítményt nyújt kis fogyasztás mellett, hathengeres felépítésének minden kényelmével. A választékot 2005-ben és 2006-ban új motorváltozatok egészítik ki.
Az új Vel Satis kétféle sebességváltóval kapható: hatfokozatú manuális, vagy ötfokozatú proaktív, impulzusvezérléses automataváltóval.
Továbbfejlesztett kényelmi berendezések
Az új Vel Satis-ban a legmodernebb technológiákat állították a felhasználási kényelem szolgálatába, ilyen technológia pl. az automatikus ajtónyitású és indítású Renault kártya. A parkolást segítő rendszert az új Vel Satis-ban elöl és hátul egyaránt elhelyezték. Ez a vezetőt az esetleges akadályok közelségéről az akadály távolságától függően egyre gyakoribb hangjelzéssel figyelmezteti.
Az új Vel Satis-ba új multimédiás rendszer került utolsó generációs navigációval, valamint egy 4×50 W-os „Cabasse Tronic” rádió hatlemezes, MP3 kompatibilis CD-tárral és (opcióként) egy továbbfejlesztett, sokfunkciós kihangosító-szettel. A hangfelismerés, a központi vezérlő és a 6,5 colos (16,5 cm-es), 16/9-es méretarányú színes képernyő érezhetően megnöveli a rendszer használatának kényelmét. A
Carminat Navigációs és Kommunikációs Rendszer hangfelismerő és hangvezérlő rendszerrel rendelkezik (navigáció és telefon). Ez az új multimédiás navigációs rendszer ergonómiai szempontból sokkal hatékonyabb. A leggyakrabban használt funkciók egy mindig kézre eső vezérlő segítségével közvetlenül elérhetők. Az egyetlen DVD-n összegyűjtött térképek 22 országot fednek le. Az útvonalszámítás, a helyváltoztatások és a térkép-zoomok hatékonysága a Carminat II rendszer gyorsaságának akár háromszorosát is eléri. Egy útvonal kiszámítása egy időben 3 szempont figyelembe vételével történik: a legrövidebb, a leggyorsabb és az autópályát elkerülő útvonal. A vezető azonnal kiválaszthatja a számára legmegfelelőbbet. A rendszer három kijelzési módot kínál: a „Junctionview” nézetet („autópálya-csomópontok nézet” egész Európában), a „Mapview” nézetet 2 dimenzióban, és a „Birdview” nézetet 3 dimenzióban.
Az audiorendszert és a CD-olvasót illetően a gyár 3 lehetőséget kínál: a 4 x 15 W-os CD-s rádiót, a 4 x 40 W-os, 6 lemezes CD-táras, vagy a 4 x 50 W-os, 6 lemezes, MP3 kompatibilis CD-táras (a navigációs rendszerrel összekötött) Cabasse Tronic rádiót Cabasse tronic hangszórókkal. Mindhárom rádió külön kijelzővel, és kormányról irányítható távvezérlő egységgel rendelkezik. Végül, a Vel Satis-ba video-DVD rendszer is beépíthető a hátsó utasok részére, központi, lehajtható, dőlésszög-állítási lehetőséggel ellátott képernyővel; a rendszert távirányítóval szállítják.
Az Új Vel Satis-hoz teljesen beépített telefon-kihangosító szett is kapható. A gépkocsi nagy teljesítményű rádióantennáján keresztül kapcsolódik a hálózatra, a SIM-kártya telefonkönyve és a hívásinformációk pedig a kijelzőegység képernyőjén jelennek meg. A telefon hangját a rendszer továbbítja az első hangszórók felé, a mikrofont pedig a mennyezetben rejtették el. A telefont befogadó talp a középső könyöktámaszon, idegen tekintetektől védett helyen helyezkedik el.
Biztonság: mindig többet
A hat másik Renault-modellel együtt ötcsillagos Euro NCAP minősítéssel rendelkező Új Vel Satis a passzív biztonság területén újabb előrelépést tett. Az utasteret számos utasvédelmi és biztonsági rendszer védi: elöl adaptív vezető- és utasoldali első légzsákok, elöl és hátul függöny- és mellkas-légzsákok. Az első ülések is aktívan részt vesznek az utasok biztonságának és kényelmének megteremtésében. Az üléseket hárompontos, övelőfeszítővel és överőhatárolóval ellátott biztonsági övvel, és állítható magasságú, fejhez közelítő fejtámlákkal szerelték fel. A hátsó üléseken mindhárom utas hárompontos, övelőfeszítővel és överőhatárolóval ellátott biztonsági övvel rendelkezik. A két hátsó oldalsó ülésen a gyermekülések elhelyezését az Isofix rögzítőrendszer teszi lehetővé. A passzív biztonsági berendezések kiegészítéseként az Új Vel Satis-t természetesen felszerelték az összes aktív biztonsági berendezéssel, melyek segítségével a kritikus, gyakran előre nem látható vezetési helyzetek könnyebben elkerülhetők és korrigálhatók. Ezért a gépkocsi szériafelszereltségéhez tartozik a blokkolásgátló rendszer (ABS), az elektronikus fékerő-szabályozó rendszer (EBV), a vészfékrásegítő rendszer (AFU), a dinamikus menetstabilizáló-rendszer (ESP) és a kipörgésgátló rendszer (ASR).
Az új Vel Satis világítási rendszere optimális megvilágítást biztosít akár a tompított fényszórók, akár a távolsági fényszórók bekapcsolásakor. A rendszer távolság-állítású xenon-izzókkal szerelt fényszórókból, és nagynyomású, karosszériába süllyesztett fényszórómosókból áll. A gépkocsi immár (felszereltségi szinttől függően) olyan berendezéssel rendelkezik, amelynek segítségével a távolsági fényszórók esetében a fénynyaláb intenzitása és felülete is növelhető. A távolsági fényszórók megnövelt hatótávolságú állásában a halogén világítást egy elliptikus xenon-modul egészíti ki, amelynek összetett felülete növeli a fénynyalábot. Az új Vel Satis biztonsági rendszereinek tárházát a sebességszabályozó és -korlátozó berendezés és az elektronikus keréknyomás ellenőrző rendszer (SSPP) egészíti ki.
Állandó odafigyelés a minőségre és a megbízhatóságra
Az új Vel Satis a márka minőség és megbízhatóság iránti elkötelezettségét fémjelzi. A Renault nagy gondot fordít e két alapelvre; az új Vel Satis-ban ezek az alapelvek az összeszerelés és az anyagok minőségének fejlődésében jelentkeztek. Az elvégzett minőségfejlesztésekről a műszerfal, a plafonlámpák, a középkonzol és a Carminat Navigációs és Kommunikációs Rendszer vezérlőkonzolja tanúskodik.