Volt, aki tapsolt a BMW-szimpatizánsok között, mások pedig legszívesebben kardjukba dőltek volna, amikor 2014-ben, ötéves fejlesztőmunka után megkezdődött az i8-as gyártása. A szívdöglesztő külsejű modell szembement minden hagyománnyal, elvégre egy háromhengeres, konnektoros hibridről van szó, amely nehezen illeszkedett a sportautókról alkotott képbe. Most pedig itt a nyitott tetejű Roadsterként is elérhető, frissített kiadás – azt hiszem, ennél nagyobb bizonyíték nem kell, hogy a BMW hisz a plug-in sportkocsiban.
Egy i8-as már alapból sem tud észrevétlen maradni a forgalomban, de a Roadsterre ez hatványozottan igaz. Tanulmányautókat megszégyenítően bátor a forma, felfelé nyíló ajtóival és arányaival egyenesen szürreális látvány az utcán. Amikor viszont beszállunk a kocsiba, alaposan próbára teszi hajlékonyságunkat, elegánsan be- és kiszállni a Roadsterből gyakorlatilag lehetetlen. Cserében érdekes részletből nincs hiány, futurisztikus óracsoport és rengeteg karbon várja a vezetőt, aki szereti a technokrata jellegű autókat, annak garantáltan bejön majd az összhatás. Már csak azért is, mert induláskor némán kel életre a rendszer, ha van elég szufla, 53 kilométert mehet tisztán elektromos hajtással. A 7,1 helyett immáron 11,6 kWh kapacitású akkucsomag ugyanakkor nem csak a hatótáv növelését célozza. A nagyobb telep jóvoltából 12 lóerővel combosabb, 143 lóerős villanymotor hajtja az első tengelyt, méghozzá akár 120 km/órás tempóig – a frissítés előtt 70 km/óra volt az elektromos üzemmódban elérhető csúcstempó.
De mi történik, ha kifogy a kraft az akkumulátorból, vagy ha intenzíven gyorsítunk? Szempillantás alatt bekapcsolódik a hajtásba a karbon utascella mögött dolgozó, 1,5 literes, háromhengeres, benzines turbómotor, mely 231 lóerőt produkál. Hangszíne elsőre vicces és jópofa, mert nagyon eltér a megszokottól, de azért a szerelembe esés veszélye nem áll fenn, főleg a BMW sorhatos tudományának ismeretében… Érdekes, hogy jól kivehető a turbó sziszegése és a villanymotor jellegzetes surrogása, no meg az is, hogy a parányi benzines ellenére milyen nagyot tud lépni az i8-as! A 374 lóerős rendszerteljesítmény nem csekély, a 0-100-as sprinthez elég 4,6 másodperc, vagyis nagyon gyors az i8-as, nyomatékrugalmassága pedig még erősebb autókat idéz.
Viszont ha elkezdünk sietni, gyorsan nyilvánvalóvá válik, hogy a nyers erő ellenére az i8-as nem vérbeli sportautó, sokkal inkább a BMW műszaki kirakata, elképesztően látványos formában tálalva. A keskeny abroncsok miatt (elöl csak 195 mm szélesek) a tapadás sportautós mércével korlátozott, a kormány pedig csak mérsékelten közvetlen – kanyarvadászat helyett a suhanás jobban illik a modellhez. Egyébként is, nyugodt tempónál jobban lehet élvezni a kabriózást. Főleg, hogy a szélvédelemre nem lehet panaszunk, akár még autópálya-tempónál is huzatmentes lehet az utastér. Ennek részben az is az oka, hogy amikor lenyitjuk a kupolát, a hátsó ablak kb. 30 millimétert megemelkedve hatásos szélfogóként funkcionál. Az 50 km/órás sebességig menet közben is mozgatható vászontető nyitása és zárása mindössze 15 másodpercet vesz igénybe.
51 260 000 Ft! Ennyibe kerül az i8 Roadster, amely ezzel az összeggel a legmagasabb listaárú BMW. Mivel hasonszőrű hibrid sportkocsit senki sem kínál ebben a teljesítményrégióban, érthető, hogy a BMW ceruzája vastagon fog és kihasználja terméke egyediségét. Azonban akármennyire is csillogó és különleges autó az i8 Roadster, elgondolkodtató, hogy ebből az összegből akár két M4-es kabriót is vehetünk…
BMW i8 Roadster
Összlökettérfogat: 1499 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12 turbó
BENZINMOTOR
Max. teljesítmény: 170 kW (231 LE) 5800/perc
Max. nyomaték: 320 Nm 3700/perc
VILLANYMOTOR
Max. teljesítmény: 105 kW (143 LE)
Max. nyomaték: 250 Nm
HIBRIDRENDSZER
Max. teljesítmény: 275 kW (374 LE)
Hossz./szél./mag.: 4689/1942/1291 mm
Tengelytáv: 2800 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1670/370 kg
Csomagtér: 88 l
Üzemanyagtank: 30 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,6 s
Max. sebesség: 250 km/h
Átlagfogyasztás: 2,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 46 g/km
A modell alapára: 51 260 000 Ft