Az Adam-tulajdonosok zöme hölgy (70%), az Opel törekvése pedig az, hogy az eddiginél több férfi kuncsaftot csábítson el. Az eszközük is megvan hozzá, a koncepció bemutatkozása óta csupán 12 hónap telt el, és máris itt a dögös Rocks kivitel, mely elsősorban az uraknak szól!
Mutatós darab, új, hazai motorokkal
Az Adam „fickós” változata egy gazdagon stafírungozott, látványos külső-belső elemekkel felvértezett miniautó. A Rocks a normál kivitelhez képest 49 mm-rel hosszabb, a 15 mm-rel megemelt futómű révén pedig a szabad hasmagassága eléri a 140 mm-t. A rugózást, a csillapítást, a stabilizátorokat és a kormányzást is módosították. Széria a 17 colos felni, mely akár 18-asra is cserélhető. A futómű stabil, a kormányzás kellően direkt, a City üzemmód pedig parkoláskor emeli a rásegítés mértékét. Egy terepjárós köntösű típustól azonban több komfortot várnánk, az óriási felnik továbbította ütések sokat rontanak az összképen.
Az ezüstös első-hátsó lökhárítóbetétek és a fényezetlen műanyag elemek igen látványosak, az Opel formatervezői sikerrel jártak, ugyanis a bájos, lágy vonalakat néhány kiegészítővel valóban eltolták a maszkulin jelleg felé. Új külső metálszínek, belső kárpitok jelentek meg, az egyedi variációs lehetőségek tárháza szinte végtelen – kulcsok, felnik, matricák stb. A Rocks esetében széria a krómozott kipufogóvég, valamint a vászontető. Utóbbi gombnyomásra, mindössze 5 másodperc alatt nyílik ki, háromrétegű felépítése révén (középen neoprén bevonat) pedig nemcsak vízhatlan, hanem rendkívül jó zajszigetelő tulajdonságokkal is bír. A tető ugyan 140 km/órás tempóig elektromosan mozgatható, de 90 felett már azért elég huzatos a kabin, sztrádán nem ajánljuk a „kabriózást”. Az egyediség jegyében a vászonkapucni fekete vagy sötétbarna színben is elérhető. A négyszemélyes kabin a valóságban 2+2 ülésesként kezelendő – felnőtteket hátra csak alkalom adtán, és rövid távon ültessünk. A csomagtér miniautós, két, repülőre felvihető kabinpoggyász gyakorlatilag kitölti a rendelkezésre álló 170 literes teret. A raktér az 50:50 arányban dönthető támlákkal egészen 663 literig növelhető. A belső miniautós mércével igényes, a kabint ízlésünknek leginkább megfelelő textúrájú és színű betétekkel lehet otthonossá varázsolni.
Az IntelliLink multimédiás rendszer szinte „könyörög” az okostelefonért, a Bringo navigációs applikációt is ezen keresztül vehetjük igénybe. Sok jót azonban nem tudunk elmondani róla: időigényes az aktiválása, nagyobb bukkanókon kilazulhat a töltőkábel, ami újbóli indítást (kb. 2-3 perc!) igényel, a szoftver többször lefagyott, és sokszor csak késve mutatta a helyzetünket, vagy épp nem adott egyértelmű vizuális útmutatást a bonyolultabb kereszteződésekben. Az egész Bringo működése hektikus és bosszantó.
Plusz 25 lóerő csak 50 ezer forintba kerül
Az Adam motorpalettájának legnagyobb rákfenéje a bágyadt aggregátokban volt keresendő – legalábbis eddig. A szentgotthárdi gyártású 1,0 literes, háromhengeres blokkokat először az Adam kapta meg, a menetpróbán az erősebb, 90 helyett 115 lóerős verziót vezettük. Az alumínium motorblokk révén az aggregát súlya mindössze 106 kilogramm. A 999 cm3-es benzines nagynyomású, közvetlen befecskendezéssel, változó szelepvezérléssel, szükség szerint működő vízpumpával, integrált kipufogócsonkkal, turbóval és start-stop rendszerrel van felvértezve. Mindkét 1,0 literes maximális nyomatéka 170 Nm, amit 1800-as fordulatszámtól szállítanak, a különbség csak abban áll, hogy a 115 lovas verzió magasabb tartományban is nyüstölhető. Ahogy a mostani Opelek, az Adam sem éppen pehelysúlyú (saját tömeg: 1156 kg-tól), ennek dacára a 0-100-as sprintet még éppen sikerült 10 másodperc alá szorítani. A gyorsulás és a rugalmasság rendjén való, az 1,0 literes jól tűri a magasabb fordulatszámot, kifejezetten vehemensen viselkedik. Hangja mondhatni elenyésző, ami igaz a csekély rezonanciaszintre is: akusztikailag optimalizálták a hengertömböt, az olajteknőbe pedig kiegyensúlyozó tengelyt építettek. Fogazott vezérműszíjjal és speciális zajnyelő burkolattal látták el a háromhengerest. Hab a tortán, hogy a négyhengeresek ötfokozatú váltója helyett a turbósokhoz egy új, M1X kódjelű, hatgangos egységet fejlesztettek. A váltókar megvezetése jó, a gyors visszakapcsolások sem ütköznek akadályba, azonban a magasan fogó kuplungot szokni kell. A szükségesnél feljebb lévő kiemelési pont különösen városi araszoláskor, sűrű megállás-elindulás esetén igényel nagyobb figyelmet. A remek kis váltó kompakt méretű, súlya nem éri el a 40 kilót, masszív szerkezete pedig tartósan képes elviselni akár 220 Nm-t is.
A Rocks verzió az Adam palettáján a legdrágább kivitelt képviseli, új 1,0 literes motor (90 LE) esetén 5,04 millióról beszélünk, a 115 lóerős kivitel felára elenyésző, 50 000 forint. Akit hidegen hagynak a háromhengeresek, de igényt tartanak a Rocks csomagra, és beérik szerényebb teljesítményű aggregáttal is, azok már 4,34 millióért hazavihetik a 75 lovas 1,2-essel.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!