Nagyon büszke a Mercedes az új E-osztály belsejére, különösen arra, hogy az S-osztállyal ellentétben már úgy néz ki a két szélesvásznú monitor, mintha egy darabból készült volna – mármint abban az esetben, ha az ember nem sajnálja a pénzt, hiszen az alapmodellben hagyományos analóg órákkal és multifunkciós kijelzővel szemez a sofőr.
A volán mögé ülve szerintem egyértelmű, hogy az E-osztály olyan szempontból hű maradt önmagához, hogy a sportos életérzést meghagyja a konkurenseknek, de egyébként semmiben sem hasonlít a korábbi modellre. Az újdonság az S-osztályból ismert, vetített kijelzős műszerfallal is elérhető lesz, ami konkrétan két, egyenként 31,2 centi képátlójú (!) óriásmonitort takar. A roppant igényes kivitelezés mellett a grafikája is leveszi az embert a lábáról, a három stílus között pedig mindenki megtalálja a neki leginkább szimpatikusat – Sport üzemmódban az AMG GT műszeregységére hajazva sárgák a karakterek.
Egyébként a Mercedes mindent elkövetett, hogy a középkonzolon kevesebb gomb legyen, de ahelyett, hogy érintőképernyő mellett döntöttek volna, más megoldást választották. A könyöklő előtti touchpad mellett a kormány bal- és jobboldali küllőjén is találunk egy-egy kisméretű érintésérzékeny felületet, melyekkel tényleg pofonegyszerűen vezérelhetők az egyes funkciók, legyen szó a multimédia rendszerről, a 64 színáranyalatú hangulatvilágítás kiválasztásáról, vagy akár a masszázsfunkció aktiválásáról.
Apropó, masszázsfunkció: a Mercedes négy különböző üléstípust tervezett, így az alapverzió, az Avantgarde, az AMG Line és az Exclusive foteljei egymástól teljesen eltérők. A szuperkényelmes ülések mellett a Mercedes joggal lehet büszke a Burmester 23 hangszórós csúcshifijére is. A tetőbe integrált sugárzók mellett a VIP-üzemmódot sem lehet szó nélkül hagyni, ugyanis a menüből kiválaszthatjuk, hogy melyik ülésben legyen tökéletes a hangélmény, s ha “magunkra állítjuk”, olyan, mintha a húrokat a fülünktől pár centire pengetnék. Az E-osztály technikai érdekességei persze nem merülnek ki ennyiben.
A motorkínálatban annyi a meglepetés, hogy az új dízelmotor csak négy hengerrel és 2,0 literes lökettérfogattal kerül be a motortérbe (150, 194 vagy 231 LE), a nagy dízel marad a 3,0 literes V6-os blokk 258 lóerővel, a soros hathengeres dízel premierjét elhalasztották az S-osztály 2017-ben esedékes modellfrissítéséig. A benzinmotoroknál teljes a generációváltás, a 2,0 literes négyhengeresből (184, 211 vagy 245 LE) készül a 3,0 literes soros hathengeres (333 vagy 367 LE), már kezdettől fogva választható lesz az E 350e hálózatról tölthető hibrid, amelynél a 211 lóerős benzinmotort párosítják egy 116 lóerős villanymotorral és a 7G-Tronic váltóval; minden más esetben 9 fokozatú az automata.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!