Az Aygo 2005-ös bevezetésével a Toyota nem titkolt célja a női vásárlók megnyerése volt. Ez be is jött nekik, hiszen az eladott példányok több mint 70%-a landolt a hölgyeknél. Persze nem volt ilyen kiélezett a konkurenciaharc, akkoriban 9, míg ma 20 ellenféllel kell szembenézniük! Itt volt tehát az ideje egy merész arculatváltásnak, ami ráadásul merőben eltér az ikertrió többi tagjától (Citroën C1, Peugeot 108). A japánok most elsősorban a fiatal generáció felé szeretnének nyitni, javítva ezzel az Aygo márkán belül legeredményesebb (több mint 70%!), más gyártótól elhódított ügyfelek arányát.
Finomabb, direktebb, gazdagabb és okosabb
Az autó méretdimenziói nem változtak drasztikusan, a hossza 25 mm-rel, 3455-re nőtt, ami még mindig az A-szegmens legrövidebbje. A kasztni magassága 5 mm-rel csökkent, ennek dacára a lejjebb süllyesztett (-10 mm) vezetőülésben 7 mm-rel nőtt a fejtér, az utastér belső hossza 9 mm-rel gyarapodott, míg az opciós első könyöklő 2 cm-rel szélesebb. Utóbbiak nehezen érezhető változások, nem úgy a raktéré, mely 139-ről 168 literesre nőtt. Ettől függetlenül persze szűkös a hátsó, egy mély, keskeny nyílás, ahová két, repülőre felvihető kabinpoggyász még épp befér. Szerencsére a támlák osztva dönthetők, de bővítéskor nagy lépcső keletkezik a padlón. A hátsó ajtó igazából az ablak, így a csomagokat magas küszöbön kell átemelni. Az első-hátsó nyomtáv 8-8 mm-rel nőtt, míg a kormány állásszögét 28-ról 26,6 fokra csökkentették, előbbi a stabilitást, utóbbi pedig a komfortosabb vezethetőséget javítja. Az alap 14 colos kerekek helyett, akár színes, egyedi középrésszel is konfigurálható, 15 colos könnyűfém felnik is választhatók. Azonban érdemes megjegyezni, hogy ezek abroncsmérete (165/60 R15) elég egyedi, ami későbbi gumivásárláskor nem túl szerencsés.
Belül új a 7 colos központi x-touch kijelző, melyhez többek között navigáció, MirrorLink okostelefon-tükrözési funkció is elérhető. A Navi Box a kesztyűtartóban kialakított rekeszen keresztül csatlakoztatható a multimédiás rendszerhez. Az x-touch kezelése egyszerű, öt nagy főikon van, könnyű kiigazodni rajta, a navigációnak létezik magyar menünyelve, de a kipróbált változatokban finoman szólva sem működött tökéletesen. Sokszor viselkedett úgy, mintha elveszítené a műholdjelet, néhány méteren belül kétszer-háromszor is újratervezett, ugráltunk a térképen, nem tudta pontosan belőni az autó helyét, a hangutasítások darabosak, és későn kapjuk meg azokat. Gazdagodott az extralista, felkerült rá a sebességhatároló, az intelligens nyitási zárási rendszer, a bőrkárpit, az automata klíma és a vászontető (785×730 mm) is.
Az új Aygo alakja aerodinamikusabb, légterelő betétjei, hátsó spoilere és padlóburkolata révén 0,30-ról 0,29-re csökkent a légellenállási együtthatója – az ECO kivitelé 0,28 Cw. A ponthegesztések számát a korábbi 425-ről 544-re növelték, a hátsó padlólemez alatti merevítő kengyel vastagságát pedig 1,2 mm-ről 2,3-ra változtatták. A merevebb kasztni nemcsak a nagyobb fokú biztonság (széria a hat légszák), hanem a precízebb irányíthatóság záloga is. Javítottak a zajszigetelésen, átdolgozták az 1,0 literes motort is, de annak jellegzetes háromhengeres hangját nem nyomták el, állítólag az ügyfelek szeretik sportos jellegű, kerregős orgánumát.
A kompresszióarányt növelték, újak a gyújtógyertyák, javult a hűtés, és precízebb lett a levegő-üzemanyag keverék képzés az égéstérben. Az olajbefecskendezést dugattyúfúvóka segítségével tették tökéletesebbé, átprogramozták a szelepvezérlést, valamint csökkentették a belső súrlódást. Hengerfejbe integrált leömlőket alkalmaztak, valamint kipufogógáz-visszavezetést és stop&start automatikát kapott az 1.0 VVT-i. A manuális váltó 4. és 5. fokozata (ECO kivitel) hosszabb áttételt kapott, a korábbi robotváltót pedig átdolgozták. Az x-shift névre keresztelt kivitel áttételeit a jobb rugalmasság és a szerényebb fogyasztás jegyében módosították. Az autó E-állásban (Easy, egyszerű) kúszni kezd, mint egy hagyományos automatikus váltó, és padlógáznál kickdown funkciója is van. Kézi beavatkozásra a karral (M-állás), vagy a volán mögötti váltófülekkel van lehetőség.
Az automata kivitel megőrizte „bólogatós” jellegét, de annak mértéke nem olyan bántó, mint korábban. A kézi váltó megvezetése jó, a hosszabb áttételezést szokni kell, de tény, hogy sztrádán számottevően komfortosabb az Aygo, mint elődje volt. 120-as tempó környékén még nem zavaró a motor- és szélzaj, erőből sem szenvedünk hiányt, egész egyszerűen nagyautósabbá, komolyabbá vált a vezetési élmény. A futóművet is átdolgozták, javult az autó stabilitása, elektromos szervokormánya pedig 14%-kal közvetlenebb, mint a leköszönő típusé. A háromajtós, klíma nélküli Aygo indulóára 2 695 000 forint, az ötajtós, légkondis változata 3 080 000 forintot kóstál. Az ügyfélautók átadása szeptemberben kezdődik.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!