Egyrészt a gyár rájött, hogy egyre nagyobb az igény a Madisonhoz hasonló, egyedi vonalvezetésű modellekre, másrészt azt is észrevette, hogy a jövő egyértelműen a maxirobogóké. Az új piacpolitika immár tökéletesen érzékelhető 2004-ben, hiszen kihozták az első 500 köbcentis robogót, s négy másik maxirobogóval is jelentkeztek, míg az 50 köbcentiseknél négy teljesen eredeti modellel kívánják visszahódítani a vásárlókat. Tavaly az úgynevezetett overkategóriás, azaz a 125 és 200 köbcentis robogók eladási mutatói ugrottak meg látványosan Olaszországban, hiszen a 275 ezer eladott robogóból 133 ezer ebből a kategóriából származott. A közepes hengerűrtartalmú robogók szegmensében a Malaguti is sikereket ért el a már említett Madison családnak köszönhetően, s ez arra ösztönözte a gyárat, hogy idén elsősorban erre a kategóriára koncentráljon.
Arany középút
A Malaguti a két modellcsaládját, a Ciakot és a Phantomot bővítette ki. A Ciak család két új tagja a Ciak Master 125 és a Ciak Master 150. Az erőforrást mindkét modellbe a tajvani Kymco (Bemutató: AM 2004/11.) szállítja. Az egyhengeres, négyütemű motorok léghűtésesek, a hengerfej mindegyiknél kétszelepes. A Ciak 125 legnagyobb teljesítménye 10,2 lóerő, míg legnagyobb nyomatéka 9,8 Nm. A Ciak 150 blokkja 11 lóerőre és 11,5 Nm-re képes. A két robogó futóműve, fékrendszere és idomozása teljesen megegyezik. Mindkét újdonság 16 colos kerekeket kapott, elöl 230 milliméteres tárcsafékkel rendelkeznek, míg hátul dobfék gondoskodik a lassításról. Amíg a új Ciak modellek elsősorban az átlagos
városi robogósnak készülnek, addig az új Phantom 125 és 200 a sportosabb vezetőknek ajánlott. Ezt támasztja alá, hogy négyütemű erőforrásaik égésterenként négyszelepesek, a hűtést pedig folyadékos rendszer látja el. A 131 kilós Phantom 125 erőforrása a Minarellitől származik, legnagyobb teljesítménye 9500 percenkénti fordulaton 13,5 lóerő, míg nyomatékcsúcsa 8000-es fordulaton 10,5 Nm. A 135 kilós Phantom 200-hoz a Piaggio adja a négyütemű, egyhengeres blokkot, amelynek legnagyobb teljesítménye 19,7 lóerő 9000-es fordulaton, a 17
Nm-es maximális forgatónyomaték pedig 7000-es fordulaton jelentkezik. A két új Phantom – amelyek a család 10. születésnapjára készültek el – sportosságát a felnik mérete és a fékek is jelzik. A két újdonság a szokásoktól eltérően nem 16, hanem csak 13 colos kerekeket kapott, így sokkal könnyebben lehet velük szlalomozni a városi forgalomban, s a megállás sem gond: elöl-hátul 220 milliméteres tárcsafékeket találunk.
Az első 500-as
A közepes hengerűrtartalmú robogók mellett az úgynevezett hiperrobogók, azaz a 400 köbcentisnél nagyobb scooterek is reneszánszukat élik. Az új Gilera Nexus és a Yamaha T-Max a sportosságot hangsúlyozza, az új Suzuki Burgman 650 és a Piaggio X9 Evo a luxust és a minél nagyobb kényelmet, illetve biztonságot helyezi előtérbe, míg a Kymco új Xcitingja szintén a hosszabb távú utazásokra készült. A Malaguti ellenben mindenféle igényt szeretne kielégíteni története első félliteres hiperrobogójával, a Spidermax GT500-zal, amely egyszerre sportmotor, túragép és robogó is. A Spidermax GT500 sportosságát az erőforrás, a futómű és a váz is hangsúlyozza. A Piaggiótól származó egyhengeres motor injektoros, s tiszteletet parancsolnak az újdonság teljesítményadatai: legnagyobb teljesítménye 40 lóerő 7250-es percenkénti fordulaton, csúcsnyomatéka 40,4 Nm 6000-es fordulaton. A motor váza kettős, V-Box elrendezésű alumínium hídváz, amely eddig csak a sportgépeken volt használatos. Az első villa és a felnik is a sportgépeket idézik, igaz, a pár évvel ezelőttieket. Az első villa 41 milliméter belsőcső-átmérőjű, rugóútja 120 milliméteres, míg a kerekek 16 colosak. A fékek is a közelmúlt sportmotorjait elevenítik fel. Elöl két 270 milliméteres, hátul egy 260 milliméteres tárcsa áll szolgálatban. A Spidermax GT500 túragép mivoltát a nyereg alatti hatalmas csomagtár árulja el, hiszen akár két bukósisak vagy egy közepes táska is elfér benne. A gyors, erős és kényelmes Spidermax GT500 azonban a városban sem mozog idegenül, hiszen 760 milliméteres nyeregmagasságának köszönhetően igazán könnyen vezethető a gyakori megállásokat követelő dugókban is.
A Nagycsövű
Az autóiparban már megszokott dolog, hogy régi, legendás típusokat frissítenek fel és dobnak újra piacra – elég megemlíteni a Volkswagen Bogarat (Beetle) vagy a BMW által életre keltett Minit. A nosztalgiahullám a motorkerékpáripart is elérte, hiszen a Malaguti ismét gyártani kezdte a nyolcvanas évek egyik sikermodelljét, a Fiftyt, amely szinte olyan kultikussá vált, mint a Vespa robogó. De amíg a Vespa mindenki járműve volt, addig a Fifty a lázadó és sebességmániás fiatalok kedvencének bizonyult. A Fifty, vagy ahogy Olaszországban hívják, a Tubone, azaz a Nagycsövű – a nevét a széles vázáról kapta, amely egyben üzemanyagtartályként is szolgál – egy igazi 50 köbcentis sport naked bike, amellyel az első igazi gyorsulásokat és vészfékezéseket is át lehet élni. Az egyhengeres Fifty hatfokozatú lábkapcsolású és automata sebességváltós verzióban is kapható, s elöl-hátul tárcsafékkel rendelkezik. A Malaguti a jövőben egy még sportosabb 50 köbcentis modellt is piacra dob. Ez a Naked 50, amely jelenleg csak prototípusként létezik. A tavalyi superbike-világbajnok Neil Hodgsonnak, valamint Loris Capirossinak, a Ducati MotoGP-beli vezérpilótájának a replika robogóját viszont már bárki megvásárolhatja. A Phantom 50 Capirex mindössze 82 kilós, digitális műszerfallal rendelkezik, folyadékhűtéses, elöl-hátul tárcsafékes, s természetesen ott virít rajta Loris 65-ös rajtszáma. Az F15 Firefox Superbike Hodgson 100-as rajtszámát viseli, s ugyancsak igazi sportrobogó.