Az új Sportage-t olyanra tervezték, hogy a vevők a három különböző autó típus összes előnyét élvezhessék egy kompakt, ízléses csomagban. Egy személyautó sima rugózása, könnyű kezelhetősége és minden kifinomultsága, egy szabadidő autó külső stílusa, magas vezetési pozíciója, egy kombi csomagtere és ülés variációi – együtt azért, hogy egy egyedülállóan megnyerő új Kia szülessen. A Kia előző szabadidő autójával összehasonlítva a teljesen megújult Sportage egy radikálisan eltérő felfogást képvisel. Sokkal inkább sportos és elegáns, a belső tere sokkal tágasabb.
A Sportage egyszerű, sima vonalvezetése, kialakítása egy minden ízében modern városi szabadidő autó megjelenést biztosít robosztus, de nem túlzottan agresszív, jellegzetes arányokkal, kifinomult részletekkel. A Sportage 16 colos könnyűfém kerekeket és kiöblösödő kerékíveket tartalmaz, ami markáns megjelenést biztosít. A hosszú tengelytávja (2630 mm), szélessége (1800 mm) és mérsékelt túlnyúlása a kerekeket a négy sarok felé tolja. Az alsó légbevezető fölé helyezett
vízszintes hűtőrácsot ívelt díszlécek keretezik. Az óriási átlátszó fényszóró üvegek és az első lökhárító légbeömlő nyílásai feltűnőek, erőt és tartósságot mutatnak. Szintén erőt sugároz, hogy minden kivitelt dupla kipufogócső-végződéssel szereltek fel.
Oldalról nézve a Sportage kimondottan formásra sikerült. A hosszú tetővonal a két tetőcsomagtartó rúddal és a lejtős D oszlopot kiemelő fekete díszlécek a szabadidő autónak sportos kinézetet nyújtanak.
A havas erdei útnak öten vágtunk neki, s tulajdonképpen megfelelő volt a kényelem. A lábtér a hátsó üléssorban is bőven elég, de mi tagadás, vállunk összeért. Ez azonban nem róható fel a Kiának, mindhárman 180 cm felettiek vagyunk, a kilókat most hagyjuk, s bizony nem sok olyan autóban ültem, amelyikben hátul valóban kényelmesen
elfért volna három felnőtt. Minden bizonnyal kevés olyan helyzet adódik majd az új Sportage tulajdonosok körében, amikor a hátsó sorba kell vezényelni három marcona utast. Egyébként, ha nem télikabátban vagyunk, valószínűleg máris jobb lett volna a helyzet.
Megfelelő méretű a csomagtartó is (667 l), amit a padló alatti tárolórekeszek tesznek igazán praktikussá. A hátsó ülés egy új „buktatható-lehajtható” rendszerrel működik, ami leengedi az üléspárnát és biztosítja, hogy a háttámlák teljesen síkra hajthatók, amivel egy tágas,
négyszög alakú, sík padlójú több mint 1,6 m hosszú csomagtér alakítható ki (1886 l). A könnyen végrehajtható művelet során nincs szükség a hátsó fejtámlák levételére. Ahhoz, hogy még hosszabb csomagok is elhelyezhetők legyenek, az első utasoldali üléstámla is előrehajtható és a padlószinttel egy síkban rögzíthető. A csomagtartó ablaka külön is felnyitható a kisebb csomagok berakodásának megkönnyítése érdekében.
A sokoldalú csomagtérhez hasonlóan sokféle rakodó tér van az utastérben, mint például: egy kétszintes rekesz a középkonzolban, nagy zárható kesztyűtartó, egy kihúzható rekesz az utasoldali ülés alatt, egy műszerfal alatti polc a vezető oldalán, egy napszemüveg tartó fent, térképzsebek és palacktartók mind a négy ajtóban és a hátsó ülések középső karfája két pohártartóval.
A Sportage egyféle karosszériával, viszont háromféle motorral rendelhető, úgy tűnik a Kiánál észrevették, hogy nem szerencsés az egy autó egyféle motor konfiguráció (lásd: Opirus, Sorento). Az autó két benzines és egy dízel erőforrással, kézi vagy automata sebességváltóval, két-kerék vagy négy-kerék meghajtású erőátvitellel kapható az adott modelltől függően.
Európában a várakozások szerint a legkedveltebb a 2 literes, CRDi, közös nyomócsöves, nagynyomású üzemanyag befecskendezős turbó dízel motor lesz. A Kia nem lehet túlságosan büszke az aggregát 112 lóerejére, de talán sokkal fontosabb az, hogy egyenletes a nyomatékgörbe, és a 245 Nm már 1500-as főtengelyfordulaton rendelkezésre áll. Ezzel a motorral a Sportage kombinált üzemanyag fogyasztása 7 l kézi sebességváltóval és 8 l automata sebességváltóval a gyáriak ígérete szerint.
A benzinhívők kétféle motorból választhatnak. A Kia Cerato erőforrásához hasonló 2 literes, 16 szelepes motor, változó szelepvezérléssel 142 LE-t teljesít 6000-es fordulatnál, maximális nyomatéka 184 Nm. Azoknak a vevőknek, akik a maximális teljesítményt akarják kihozni a Sportage-ből, egy V6-os motor áll rendelkezésre. A 2,7 literes, 175 lóerős (129 kW) könnyű, kompakt, teljesen alumínium motor maximális nyomatéka 241 Nm. Ez ebben a kategóriában a legjobb gyorsulást biztosító modell.
Az új generációs „tanulékony” automata sebességváltó extraként megrendelhető a dízel motoros modellekhez és alapkivitel a V6-os benzinmotoros modelleknél. Mindkét 2 literes Sportage motorhoz, a benzineshez és a dízelhez alapkivitelben ötsebességes kézi sebességváltó jár.
A Sportage első-kerék hajtással vagy négy-kerék hajtással rendelhető modelltől függően. Az állandó négykerék-hajtású rendszer magába foglal egy elektronikus vezérlőegységet, amelyik érzékeli, hogy az egyik vagy mindkét első kerék kipörög és automatikusan, a motor teljesítményének egészen az 50%-ig, a teljesítményt a hátsó kerekekre juttatja, hogy biztosítsa az előrehaladást. Ekkor a négykerék hajtás minden alkalommal a vezető közreműködése nélkül kapcsolódik be. A másik esetben a vezető bekapcsolhatja a négykerék hajtást alacsony sebességnél a műszerfalba épített kapcsolóval, egyenlően elosztva a teljesítményt (50% – 50%) az első és hátsó kerekekre. Ebből az üzemmódból a Sportage automatikusan és fokozatosan első-kerék hajtásra vált 30 km/h sebesség elérésekor.
A jeges-havas erdei utakat könnyedén küzdötte le az autó, pedig nem terepgumikkal volt felszerelve. Elmondható, hogy a Sportage szabadidő autó létére elboldogul a könnyebb terepen, vagyis minden olyan helyen, ahová józan ember bemerészkedik.
A karosszéria szerkezetének tervezésénél a legújabb számítógépes technológiát alkalmazták. A szekrény így valóban merev, a Sportage még a legkicsavarodottabb helyzetekben, két keréken billegve se szólalt meg a Hungaroring Adventure Parkjában.
A Kia a biztonságról sem feledkezett meg, a többi között hat légzsák, ABS, ESP, a hátsó ülésen ISOFIX rögzítő pontok találhatók az autóban.
A Sportage a szabadidő autó szegmensben minden bizonnyal jelentős szerepet fog játszani. A Kia jelenleg a leggyorsabban növekvő autó márka Európában, a Sorento, az Opirus, a Picanto, a Cerato azt bizonyítják, hogy a Kia nagy vonzerőt gyakorol az európai vevőkre. Testvér cégével a Hyundai Motorral együtt, a konszern biztosan halad azon az úton, hogy a világ 5 legnagyobb autógyárának egyike legyen 2010-re.