Az autóipari változásokra gyorsan reagáló Peugeot már jelenleg is számos hibrid, illetve elektromos modellt kínál, és mindez még csak ízelítő abból a dömpingből, amelyre az új korszakban számíthatunk. A franciák nem csak a személyautók, hanem a kisteherautók esetében is komolyan veszik a helyi károsanyag-kibocsátás nélküli működést, és arra is nagy figyelmet fordítanak, hogy mindez megfeleljen a tulajdonosok igényeinek, ezért pár éven belül egy hidrogén/elektromos hibrid haszonjárművel is piacra lépnek!
Ezzel együtt nem feledkeznek meg a vezetés élvezetéről és a motorsportos örökségükről sem. A hátsó szárny nélküli, 9X8-as hibrid versenyautóval visszatérnek Le Mans-ba, és új alapokra helyezik utcai sportautókat fejlesztő részlegüket; elsőként elkészítették a valaha volt legerősebb utcai autójukat, az 508-as PSE, vagyis Peugeot Sport Engineered kivitelét. Az új felfogás szerint a kompromisszumok nélküli teljesítményt a lehető legtisztább üzem mellett érik el, ami a Peugeot megfogalmazásában „felelős teljesítményt” jelent, és a gyár „Neo Performance”-nak nevezi.
Bár itthon egyelőre csak statikus bemutatón vehettünk részt, a puszta adatokat és az ütős megjelenést látva nem vitás, hogy a marketingesek mellett a mérnökök is sokat dolgoztak a koncepción. Az 1,6 literes, négyhengeres, 200 lóerős turbós benzineshez két villanymotort kapcsoltak, ami 360 lóerős rendszerteljesítményt és 520 Nm nyomatékot tesz lehetővé, az első (110 LE) és a hátsó (113 LE) tengelyre épített villanymotorok segítségével megoldották az összkerékhajtást is, így álló helyzetből 5,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra a középkategóriás csúcsmodell.
A teljesítmény és a vezetési élmény fokozása indokolta a futómű átalakítását. Minimálisan, elöl 10, hátul 1 mm-rel csökkentették a hasmagasságot, a nyomtáv elöl 24, hátul 12 mm-rel nőtt, a lengéscsillapítás három fokozatban állítható. A 380 mm átmérőjű első féktárcsákhoz négydugattyús féknyereg tartozik, a 20 colos felnikre a legjobb tapadás érdekében Michelin Pilot Sport 4 S gumikat szerelnek Mulhouse-ban. Öt különböző üzemmód áll rendelkezésre, az Electric, a Confort, a Hybrid, a Sport és a 4WD beállítással igény szerint változtatható az 508 PSE karaktere.
Tisztán elektromos üzemben a WLTP mérési módszer szerint 42 kilométert tehetünk meg, a végsebesség ilyenkor 250 helyett 140 km/óra. A 11,5 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor a 230 V-os hálózatról kevesebb mint 7 óra alatt tölthető fel, de 16 amperes áramerősséggel ehhez 4 óra is elég, sőt, aki beruház a 32 amperes fali töltőre, kevesebb mint 2 óra alatt újra feltöltheti az izmos Peugeot-t. A WLTP mérés szerint átlagfogyasztása 2,03 l/100 km, illetve a széndioxid-kibocsátása 46 g/km.
Ami a külső megjelenést illeti, úgy tették látványosabbá az alapformát, hogy megtartották az 508-as karakteres stílusát. Elöl az egyedi hűtőrács és a lökhárító, oldalt a küszöbtoldat, hátul az elektropolírozott kipufogóvégek és a lakkfekete középső diffúzor dobják fel az összképet, mégis a színösszeállítás teszi igazán különlegessé, a Sélénium szürke, Perla Nera fekete és gyöngyházfehér alapszínt minden esetben kriptonitzöld dekoráció egészíti ki. Az új 508 PSE ferdehátúként 23 900 000, kombiként 24 400 000 Ft-tól konfigurálható.