A piacon az egyik legnagyobb vonzereje a középkategóriás szabadidő-autóknak van, az egyterűek vásárlói ilyenekre váltanak, a nagyautókból is sokan átülnek most, hogy a szolgáltatások utolérték azt a kategóriát, de kompakt- és kisautókból is szép számmal érkeznek vásárlók. A Citroën a maga módján a stílussal, kényelemmel és praktikus kialakítással próbálja a maga termékéhez terelni a vásárlókat.
A formabontó külső bebizonyítja, hogy kályhaezüst betétek nélkül is lehet szabadidő-autót készíteni, ráadásul a króm csillogását se viszik túlzásba. Hétféle karosszériaszínt lehet háromféle színcsomaggal kombinálni, azt egészre akár 20 colos felnivel lehet feltenni a pontot. Utóbbitól egyébként nem kell félni, a progresszív hidraulikus rugóstagok ugyanis hatásosan dolgoznak. A forgalmazó kifejezetten rossz minőségű tesztkört jelölt ki a bemutató alkalmából, és azt kell mondjam, hogy a 19 colos felnikkel szerelt autók nagyon jól viselték a megpróbáltatásokat.
Ebben fontos szerepe van annak a ténynek, hogy a technológiát debütáló C4 Cactusszal ellentétben itt nagyobbak a méretek és a tömeg is, ami segít a „repülő szőnyeg” érzés megteremtésében. A rajongóknak ezek után legfeljebb az állítható hasmagasság hiányzik… A bonyolult mechanikus felfüggesztés előnye, hogy az aktív rendszereknél jobb áron kínálja a kényelmes futást; André Citroën nem luxusautókat akart készíteni, hanem a luxust akarta elvinni az átlagembereknek, és ez a mai napig igaz.
A formabontó külsővel ellentétben a gyár szerint konzervatív lett a műszerfal, azért a navigációt is megjeleníteni képes vetített műszeregység, a 8 colos központi érintőképernyő elég modern. Ami igazán különlegessé teszi a belsőt, az az ötféle választható hangulat – az egyszerű szövettől a bőr/szövet kombináción át a Nappa-bőrig terjed a kínálat. Az alapszint kivételével jár az Advanced Confort ülés, ahol extra 15 mm puha szivacsréteg javítja a komfortot, a második sorban minden esetben a márka egyterűiből ismert ülésrendszert találjuk. A három egyforma ülés 15 cm-es sínen mozgatható, a támlájuk dőlésszöge is külön-külön állítható 19-26,5° között. Ha nagy lábtér kell, akkor 580 literes a csomagtér a kalaptartó alatt, az öt ülőhely megtartásával mindez 720 literre bővíthető, támladöntést követően 1630 literes a raktér.
A motorkínálat átlátható, 130 vagy 180 lóerős benzin- és dízelmotor választható, a kis benzines egyelőre csak hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval érhető el, míg a magasabb teljesítményszinten alapfelszerelés a nyolcfokozatú automatikus váltó. A 180 lóerős benzinest vittem elsőként, a virgonc erőforrás bizony csavargatta a kormányt a kezemben, de így is könnyű volt az irányítás. Második körben a kézi váltós, 130 lóerős dízelt próbáltam, csendes a négyhengeres dízel, jól kapcsolható a magasan lévő váltókar. A városi kör a felfüggesztésre koncentrált, további tapasztalatokat majd a teszt során tudunk meg a Citroën C5 Aircross-ról. Az indulóár 6,79 millió Ft, ebben benne van a magánvásárlóknak adott 300 000 Ft-os kedvezmény és 5 éves garancia, a Feel felszereltség felára 550 000 Ft, míg a csúcs Shine szintért 1,2 millióval többet kell fizetni.