Berlinben, a Brandenburgi kapu előtt leplezték le az új Audi TT-t. Nem csak a helyszín volt szokatlan, hanem az is, hogy az eseményt politikusok, sztárok tucatjai – Zinedine Zidane, Ronaldo, Matthias Ekkström – is megtisztelték jelenlétükkel. A németek büszkék autóiparukra, s nem kevésbé annak legújabb gyöngyszemére, a TT Coupé-ra. Van is miért, hiszen a TT egy igazi kultuszautó, amely 1998-as bemutatása után egy csapásra meghódította a sportkupék vásárlóit.
Méretesebb
Az Auditól megszokhattuk már, hogy szívesen használja a bevált és sikeres sablonokat, nos az új TT-vel sem tettek kivételt. Egyrészt a dizájn többnyire az elődmodell elemeit vonultatja fel, másrészt alkalmazták az olyan egységes márkaarculatba illeszkedő részeket, mint a „single-frame” hűtőrács. A karosszéria markáns, övvonal alatti része és az alacsony, keskeny felső üvegkupola egyenes vonalvezetésű szobrot formáz. A tetőív, a nagyméretű hátsó ajtó és a hátsó lámpák kialakítása is kétségtelenül az első generációt idézi. Ugyanakkor az új TT külsejét megnyújtották, elődjéhez képest a TT hosszában 137 mm-el 4178 milliméterre, szélességben pedig 78 mm-el 1842 mm-re növekedett. A karosszéria a négykarikás márka által kifejlesztett Space-Frame technológiával, alumíniumból és acélból készül: 69 százaléka alumínium, 31 százaléka acél. Az acélkomponensek az autó hátsó részében találhatók, így sikerült egyenletesebb tengelyterhelést elérni, ami egyébként a hosszabb tengelytávnak köszönhetően eleve jobbnak ígérkezik.
Futó mű
Korábban kritika érte a TT menetstabilitását – több baleset, botrány is beárnyékolta a modell sikerét -, ennek eredményként született meg röviddel a bemutatkozás után a csomagtérre biggyesztett spoiler. Az új TT-nél aligha lesznek ilyen problémák, hiszen új hátsó futóművet kapott. A többlengőkaros hátsótengely már valóban a sportautóhoz méltó, de hogy még nagyobb stabilitást biztosítsanak, 120 km/h-s sebességnél spoiler emelkedik ki a csomagtértetőből. Felár ellenében rendelhető az „Audi magnetic ride”, az új adaptív lengéscsillapító rendszer. A lengéscsillapító olajában apró mágneses részecskék keringenek, karakterisztikája a másodperc ezredrésze alatt változik meg. Az adaptív szabályzás a menet közben adódó különböző helyzetekhez és a vezető választásához igazodva biztosítja a legmagasabb fokú kényelmet és a dinamikus haladást.
Az új TT továbbra is 2+2 üléses, azonban érezhetőn megnőtt a beltér, sőt talán a hátsó ülések is használhatóak lesznek a nem túl termetes felnőttek számára is. A csomagtér kapacitása 20 literrel bővült, 290 literes, a hátsó ülések támlájának előredöntésével 700 literre növelhető. A sportüléseket oldaltámasszal toldották meg, az üléshuzat háromféle bőrből választható. A műszerfal elhelyezése a sofőr pozíciójának megfelelő kialakítású, akár csak a rajta lévő eszközök. A TT klasszikus körmotívumait idézik a középen elhelyezkedő légbeömlő nyílások is. Nemcsak látványos, de praktikus is az új kormányforma. Kiválóan illik a sportkocsihoz, és lényegesen megkönnyíti a be- és a kiszállást is. A légbeömlő nyílások, a kormánykerék küllői és a műszerfal számos más része is alumíniumborítással készült.
Választék
Az új TT kétféle, már jól ismert – szintén Győrben készülő – benzinmotorral lesz rendelhető. A 2.0 TFSI-négyhengeres direkt befecskendezésű, turbó-feltöltős motor teljesítménye 200 lóerő. Ezzel a motorral és a hatfokozatú váltóval az autó 6,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/óra sebességre, a maximális sebessége pedig 240 km/óra. Az aggregát a VW Golf GTI-ből vagy a Skoda Octavia RS-ből lehet ismerős. A 3,2 literes, hathengeres motorral szerelt autó teljesítménye 250 lóerő. Ennek a változatnak a gyorsulása 5,7 másodperc, végsebessége 250km/óra. Ez a motor pedig a Golf R32 V6-osa. Mindkét motorhoz hatfokozatú-sebességváltó kapcsolódik, opcióként azonban választható a félautomata DSG is. A négyhengeres motor az első kerekeket hajtja, a hathengeres motor esetében viszont quattro összkerékhajtás jár.