Berlinben, a Brandenburgi kapu előtt leplezték le az új Audi TT-t. Nem csak a helyszín volt szokatlan, hanem az is, hogy az eseményt politikusok, sztárok tucatjai – Zinedine Zidane, Ronaldo, Matthias Ekkström – is megtisztelték jelenlétükkel. A németek büszkék autóiparukra, s nem kevésbé annak legújabb gyöngyszemére, a TT Coupé-ra. Van is miért, hiszen a TT egy igazi kultuszautó, amely 1998-as bemutatása után egy csapásra meghódította a sportkupék vásárlóit.

Méretesebb

Az Auditól megszokhattuk már, hogy szívesen használja a bevált és sikeres sablonokat, nos az új TT-vel sem tettek kivételt. Egyrészt a dizájn többnyire az elődmodell elemeit vonultatja fel, másrészt alkalmazták az olyan egységes márkaarculatba illeszkedő részeket, mint a „single-frame” hűtőrács. A karosszéria markáns, övvonal alatti része és az alacsony, keskeny felső üvegkupola egyenes vonalvezetésű szobrot formáz. A tetőív, a nagyméretű hátsó ajtó és a hátsó lámpák kialakítása is kétségtelenül az első generációt idézi. Ugyanakkor az új TT külsejét megnyújtották, elődjéhez képest a TT hosszában 137 mm-el 4178 milliméterre, szélességben pedig 78 mm-el 1842 mm-re növekedett. A karosszéria a négykarikás márka által kifejlesztett Space-Frame technológiával, alumíniumból és acélból készül: 69 százaléka alumínium, 31 százaléka acél. Az acélkomponensek az autó hátsó részében találhatók, így sikerült egyenletesebb tengelyterhelést elérni, ami egyébként a hosszabb tengelytávnak köszönhetően eleve jobbnak ígérkezik.

Futó mű

Korábban kritika érte a TT menetstabilitását – több baleset, botrány is beárnyékolta a modell sikerét -, ennek eredményként született meg röviddel a bemutatkozás után a csomagtérre biggyesztett spoiler. Az új TT-nél aligha lesznek ilyen problémák, hiszen új hátsó futóművet kapott. A többlengőkaros hátsótengely már valóban a sportautóhoz méltó, de hogy még nagyobb stabilitást biztosítsanak, 120 km/h-s sebességnél spoiler emelkedik ki a csomagtértetőből. Felár ellenében rendelhető az „Audi magnetic ride”, az új adaptív lengéscsillapító rendszer. A lengéscsillapító olajában apró mágneses részecskék keringenek, karakterisztikája a másodperc ezredrésze alatt változik meg. Az adaptív szabályzás a menet közben adódó különböző helyzetekhez és a vezető választásához igazodva biztosítja a legmagasabb fokú kényelmet és a dinamikus haladást. 

Az új TT továbbra is 2+2 üléses, azonban érezhetőn megnőtt a beltér, sőt talán a hátsó ülések is használhatóak lesznek a nem túl termetes felnőttek számára is. A csomagtér kapacitása 20 literrel bővült, 290 literes, a hátsó ülések támlájának előredöntésével 700 literre növelhető. A sportüléseket oldaltámasszal toldották meg, az üléshuzat háromféle bőrből választható. A műszerfal elhelyezése a sofőr pozíciójának megfelelő kialakítású, akár csak a rajta lévő eszközök. A TT klasszikus körmotívumait idézik a középen elhelyezkedő légbeömlő nyílások is. Nemcsak látványos, de praktikus is az új kormányforma. Kiválóan illik a sportkocsihoz, és lényegesen megkönnyíti a be- és a kiszállást is. A légbeömlő nyílások, a kormánykerék küllői és a műszerfal számos más része is alumíniumborítással készült.

Választék

Az új TT kétféle, már jól ismert – szintén Győrben készülő – benzinmotorral lesz rendelhető. A 2.0 TFSI-négyhengeres direkt befecskendezésű, turbó-feltöltős motor teljesítménye 200 lóerő. Ezzel a motorral és a hatfokozatú váltóval az autó 6,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/óra sebességre, a maximális sebessége pedig 240 km/óra. Az aggregát a VW Golf GTI-ből vagy a Skoda Octavia RS-ből lehet ismerős. A 3,2 literes, hathengeres motorral szerelt autó teljesítménye 250 lóerő. Ennek a változatnak a gyorsulása 5,7 másodperc, végsebessége 250km/óra. Ez a motor pedig a Golf R32 V6-osa. Mindkét motorhoz hatfokozatú-sebességváltó kapcsolódik, opcióként azonban választható a félautomata DSG is. A négyhengeres motor az első kerekeket hajtja, a hathengeres motor esetében viszont quattro összkerékhajtás jár.

Az új Audi TT először 2+2 üléses Coupé formában lesz megvásárolható ősszel, a Roadster változat későbbi időpontban kerül piacra. Az ára motorváltozattól és váltótól függÕen 31900 és 42000 euró között lesz a német piacon. A magyar árakról csak később tud felvilágosítást adni az importőr Porsche Hungária. Az autó ezúttal is Győrben készül majd, az új Audi TT modell sorozatgyártásának megkezdéséhez szükséges előkészületek már az utolsó szakaszhoz értek.