A Sorento idestova 18 éve köztünk van, és három generációváltás után nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Kia eddig mindegyik nemzedéket alapjaiban gondolta újra. Az alvázas terepjáróból az évek során családbarát szabadidő-autóvá változó típus negyedik kiadásánál sincs másképpen, az új platformra épülő modell szakított az előd gömbölydedségével, és egészen határozott megjelenést öltött magára.
A tervezők elöl és hátul is következetesen végigvitték a szögletes formákat, az eredmény pedig lényegében az, hogy a Sorento simán letagadhatná, hogy egy ázsiai márka terméke! A rövidebb túlnyúlásokkal rendelkező modell hosszúsága 4,8 méterre nőtt (+10 mm), a tengelytávolság pedig immáron 2815 mm (+35 mm), ami a Kia szerint a Sorentót a kategória új mércéjévé teszi a helykínálat terén. A csomagtér egyenesen óriási, hiszen ötüléses konfigurációban 910 literes a befogadóképesség, de az is beszédes, hogy a hétüléses változatnak 32%-kal nagyobb, 187 literes raktere marad a harmadik sor mögött.
A berendezés is óriásit változott, az előd után alig lehet ráismerni. A magasra került, hosszúkás központi kijelző miatt a légbeömlőket lejjebb, az újjátervezett klímavezérlő mellé tették, és bizony a bumszli előválasztó kar is a múlté, az automatikus váltós verziók forgótárcsát kapnak. És ahogy egy ilyen kaliberű autótól elvárható, a műszerfal is vetített kijelzős (12,3 col). Csakhogy a Kia csavart egyet a dolgon: a vezető előtti kijelző jobb vagy bal oldalán élőkép mutatja, ha sávváltás közben egy másik jármű tűnne fel a Sorento holtterében. A képeket az autó külső visszapillantó tükreinek házába épített nagy felbontású, nagylátószögű kamerák közvetítik. A biztonsági színvonalat számos új funkció emeli, a fékasszisztens friss fejlesztése megakadályozza a többszörös ütközést (például ráfutásos balesetekben), a rendszer a légzsákok kinyílása után automatikusan fékez, így kerülve el egy esetleges második frontális, vagy oldalütközést.
A hajtásláncok terén sem spórolt a márka, a 2,2-es dízelt teljesen áttervezték, a Smartstream néven futó új generációs négyhengeres erőforrás 202 lóerőt és 440 Nm-es nyomatékot produkál. Az új blokk önmagában 19,5 kg-mal könnyebb, ha pedig a periféria súlycsökkentését is hozzávesszük, már 39,5 kg az előnye a korábbihoz képest. A gázolajos erőforráshoz egy új, saját fejlesztésű, nyolcfokozatú, duplakuplungos sebességváltó is elérhető lesz, méghozzá a márka ígérete szerint olyan finom működéssel, mintha a hagyományos bolygóműves automata lenne. A kínálatból azonban nem hiányozhat a hibrid sem, abban 1,6 literes, benzines turbómotor dolgozik egy villanymotorral karöltve, a rendszerteljesítmény 230 lóerő – az erőátvitelért hatgangos automatikus váltó felel. Az 1,49 kWh-s lítium-ion akkumulátor nem rabol helyet az utastérből, kíváncsian várjuk, hogy a később érkező, konnektorból is tölthető verzió nagyobb akkupakkjával is lehetséges lesz-e ugyanez.
A dél-koreai gyártású újdonság első példányai az idei esztendő harmadik negyedévében érkeznek a kereskedésekbe a Kiától megszokott nagyvonalú, 7 évig vagy 150 ezer kilométerig terjedő garanciával.