Nézzük rögtön a lényeget: a felfüggesztések átdolgozott elemeinek, az optimalizált zajszigetelésnek és a vastagabb, a tapintási felületeken finomabb textúrájú anyagoknak köszönhetően rendkívül csendes az új Civic, kényelmes országúti tempónál gyakorlatilag csak a gumik gördülési „súgása” azonosítható.
Mindezt a menetpróbát felvezető gyors sajtótájékoztatón is hangsúlyozták, ahogy a tökéletesített aerodinamika is külön fejezetet kapott. Az aktív hűtőlamellákkal felvértezett dízelmotoros változat például 12,61%-kal hatékonyabban szeli a levegőt, mint felmenője, ami azért nem semmi!
Felnőttesebb, sportosabb karakter
Az új kompakt Honda jellegét tekintve ugyan erősen hasonlít elődjére, vonásai, sziluettje azonban határozottabbak. Az Insight-szerű orr a korábbi modellnél 20 mm-rel alacsonyabb és 10 mm-rel szélesebb kocsitestet vezet fel, ennek megfelelően a nyomtáv is jobban terpeszt. Utóbbi jótékony hatása kanyargós útszakaszon tűnik fel, s szintén elismeréssel adózhatunk az utolsó Civic Type-R-hez képest is közvetlenebb kormányzásnak.
A belső atmoszféra abszolút egyedi, a cockpit-design bátor és következetes tervezésre utal. A horizontálisan osztott műszerfal és az abból ívelő középkonzol valósággal körülöleli a vezetőt, ami csökkenti ugyan a térérzetet, a monoton hangulatot azonban garantáltan távol tartja. A működés valamennyi részegységnél és kezelőszervnél egyértelmű, s remek az új intelligens, multifunkciós, színes központi kijelző is.
A hátsó ülés igazi jolly joker
Helykínálat dolgában elöl és a poggyásztérben igen nagyvonalú a Civic. Bár a vezetőülést szívesen állítottam volna mélyebbre, az első két férőhely összességében ötöst érdemel. A fejtér ugyan kiszámított, az üléskényelem és a periféria tárolómegoldásai (rekeszek, italtartók, zsebek) ettől függetlenül zseniálisak. A hátsó sorban a hozzávetőlegesen két centivel rövidebb tengelytáv okán a korábbinál szűkösebb a lábtér, a vállszélesség azonban kárpótol, csakúgy, mint az ülőlapok függőleges rögzítési lehetősége. A Jazzből is ismerős megoldás tapsot érdemel, s azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a Civic 477 literes raktere amúgy kategóriarekorder.
Az újdonság egyetlen negatívuma a riválisokhoz képest kissé idejétmúlt motorpaletta. Kis lökettérfogatú turbómotor sem benzines, sem pedig gázolajos verzióban nincs, s az automata sebességváltó is csak öt fokozattal gazdálkodik. Némi vigasz, hogy mindhárom erőforráshoz széria a start-stop rendszer, illetve az Econ fogyasztáscsökkentő menetprogram, s hogy 2012-ben új, 1,6-os dízelmotorral bővül a kínálat.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!