Sports Tourer – újabban így nevezi a kombikat az Opel, a sort a Caravan nyitotta meg 1953-ban, de az évek során használták a Voyage (Ascona A és Commodore C) elnevezést a gazdagon felszerelt kombikra, valamint a PowerWagon kifejezést a 24 szelepes hathengeressel szerelt Omega A kombi esetén. A Caravan név az évek során a célszerű, csak a teher/utasszállítás igényeit előtérbe helyező kombik neve volt, az ST ennek megfelelően több egy normál kombinál.
Először is jól néz ki. Nyoma sincs dobozszerű hátsónak, legalábbis kívülről nézve, a formatervezők egészen jól palástolták, hogy már alaphelyzetben is 500 literes csomagtérre számíthatunk. Persze könnyű úgy bőkezűen bánni a literekkel, hogy közben a centikre nem kell odafigyelni, az Astra kombi több mint 4,7 méteres hosszával már kifelé tart az alsó-középkategóriából. Az utasok szerencséjére nem csak a külső méretekkel bántak ilyen nagyvonalúan a tervezők, a belső tér is tágas, ráadásul ebben az esetben a hátsó fejtérre se lehet panasz, hiszen az nagyobb az ötajtósnál.
Egyvalamit azonban kihagytak az autóból, a hátsó ülés még a szükséges minimumot is csak alig üti meg. Variálhatósági lehetőséget csak aszimmetrikus osztású támla ledöntése jelenti, ráadásul a műveletet követően nem lesz sík a padló. Nem lehet különböző szögben rögzíteni a támlát, nincs sín, amelynek segítségével esetleg az ülőhelyek megőrzésével bővíthetnénk a csomagtartót, és az ülőlapot se lehet felbillenteni. Sovány vigasz, hogy a hátsó támla lebillentéséhez elég a csomagtér oldalfalában elhelyezett gombot megnyomni, majd az elektromos reteszelés old. Az alapváltozatok mechanikus rendszert kapnak.
Eltérő rekeszeket találunk az oldalfalakban, ezen kívül a csomagtér padlója alá is pakolhatunk – pótkerék helyett csak defektszett volt a kétliteres dízelmotorral szerelt tesztautó hátuljában. A bepakoláskor kihajtható gumiszőnyeg védi a sérülésektől a hátsó lökhárítót, illetve ledöntést követően a hátsó üléstámla hátulját is. A több helyért a hasonló felszereltségű-motorizáltságú ötajtósnál kétszázezer forinttal kell többet fizetni, ráadásul aki az első negyedévben rendeli meg az autót, további 541 ezer forint árkedvezményt kap.
Ezen kívül az új évre csökkentették az új Astra árakat, különös tekintettel a nagy teljesítményű motorokra és felszereltségekre, az 1,6 literes benzines turbómotorral szerelt Cosmo változat ára például 630 000 forinttal lett alacsonyabb – ez a legnagyobb mértékű csökkentés. A hazai menetpróbán ugyan túlnyomórészt jól felszerelt, rüsselsheimi forgalomba helyezésű autókat vezethettünk, de ki volt állítva egy alapváltozat is. A flottafehér, minimális króm díszítéssel és dísztárcsákkal is egészen jól néz ki, bár némi szín biztos jót tenne neki. A Classic III kombinál azért még így is sokkal pofásabb.