A Dacia parányi villanyautója 2021-es piaci bevezetése megmutatta: ha egy gyártó valóban észszerű áron kínál városi villanyautót, akkor a vásárlók nem maradnak el. Tavaly 48 900 Springet értékesítettek Európában, ezzel a magánvevők körében a kontinens 3. legnépszerűbb villanyautójává lépett elő – a kuncsaft ok 95%-ának a kis Dacia az első elektromos járműve. Két év után azonban eljött az idő a frissítésre, a legfontosabb újdonság a 65 lóerős kivitel bevezetése.
1. NAGYOBB TELJESÍTMÉNY, JOBB HASZNÁLHATÓSÁG
A 65 lóerős verzió villanymotorja a tekercselés és a nagyobb maximális fordulatszám terén különbözik a 45 lóerős kivitelétől. Dinamika terén hatalmas a különbség, a 65 lóerős modell már nem az az autó, amit a szerény erőtartalék miatt csak városban lehet használni. A 125 km/órás csúcstempó persze nem sok, ugyanakkor 0-ról 100 km/órás tempóra 13,7 másodperc alatt gyorsul, ami a 45 lovas verzió 19,1 másodperces szintidejéhez képest óriási ugrást jelent.
2. KICSI, DE PRAKTIKUS
Az tény, hogy az üléshelyzet nem kedvez a termetesebb vezetőknek, de ettől még a 3,74 méter hosszú modell meglepően praktikus. 290 literes csomagtartója a külméreteket meghazudtolóan tágas, illetve az autóba beülve hatalmas kesztyűtartó, méretes ajtózsebek és ötletes rekeszek fogadnak minket.
3. TÖLTÉSI LEHETŐSÉGEK
A modellhez alapból csak egy 230 V-os „vésztöltőt” adnak, aki ennél nagyobb teljesítményű töltőt szeretne, annak az opciós listáról kell válogatni. Mivel az akku kapacitása mindössze 26,8 kWh, 14 óra alatt háztartási konnektorból is feltölthető az autó. Persze a 7,4 kW-os töltőkábellel vagy a 30 kW-os töltést is lehetővé tevő csatlakozó megrendelésével sokkal inkább élhető a Spring.
4. REZESBANDA A DACIÁTÓL
A 65 lovas Springet kizárólag a legmagasabb felszereltségű, Extreme kivitelben gyártják, amihez rézszínű betétek járnak (a tetősínek betétei és a tükörházak a leginkább feltűnőek). A beltérből sem hiányoznak a rézszínű elemek, az érintőképernyő kerete és a légbeömlők háza is ebben a jellegzetes árnyalatban pompáznak. Ha már a színeknél tartunk: a vásárlók két új külső fényezés közül választhatnak, a palakék és a zuzmó szürke árnyalat felára 180 000 Ft.
5. CSAK RELATÍVE OLCSÓ
A 45 lovas verziónál kereken 1 millió Ft-tal drágább a 65 lóerős Spring, így az árcéduláján 9 799 000 Ft-os összeg szerepel. A felszereltség alapból minden lényeges elemet tartalmaz, a tolatókamerától elkezdve a navigációs rendszeren át a bőrhatású kárpitozáson át sok-sok mindent adnak szériában, automatikus klímaberendezés azonban nem rendelhető. Ha a 45 lóerős verziót erre a szintre konfiguráljuk, akkor kiderül, hogy az erősebb motor felára a fél millió Ft-ot sem éri el.
DACIA SPRING ELECTRIC 65
Max. teljesítmény: 48 kW (65 LE)
Max. nyomaték: 113 Nm
Hosszúság/szélesség/magasság: 3734/1579/1513 mm
Tengelytáv: 2989 mm
Tömeg: 975 kg
Csomagtér: 270 l
Nettó akkumulátor kapacitás: 26,8 kWh
Gyors. 0-100 km/h: 13,7 s
Max. sebesség: 125 km/h
Szabványos átlagfogyasztás: 12,5-14,5 kWh/100 km
Hatótávolság (WLTP): 220 km
A típus alapára: 9 799 000 Ft