Az 1968-ban megjelent Toyota Hilux közel 50 éve a szegmens meghatározó szereplője, valódi terepadottságainak és legendás megbízhatóságának köszönhetően eddig 18 millió példányt adtak el belőle. A két-, négy- és ötüléses kabinnal is megvásárolható újonc minden esztétikai elvárásnak igyekszik megfelelni, a strapabíró és tartós igásló karakterét divatos, illetve kifinomult vonalvezetéssel tették vonzóbbá az átlagos, mondhatni civil vásárlók számára. A megváltozott, modern formaterv egyik legszembetűnőbb része az új orr-rész, ami – a gyáriak által is sokat emlegetett – robusztus kiállást fokozza. Nekem különösen tetszettek a Hilux-felirattal és 12 LED-es nappali menetfénnyel izgalmasabbá tett első lámpatestek, az ilyen apró stíluselemek bizony nagy hatással lehetnek a szemlélőkre.
Szemben a jelenkori SUV-k többségével, a Hilux nem flancos formai megoldásokkal és túlzó elektronikai arzenállal igyekszik lenyűgözni utasait, itt az egyszerűség és a letisztultság a csábítás legfőbb fegyvere, no meg az érzet, hogy minden az örökkévalóságnak készült. Az ülések nem túl puhák, de – miként azt a tesztpályán kialakított akadályok leküzdése során megtapasztalhattuk – oldaltartásuk egészen jó. A modern, fémes betétekkel megspékelt műszerfalba logikus felépítésű óracsoportot integráltak, az adatok tehát gyorsan, könnyedén áttekinthetők, a volánon elhelyezett kezelőszervek segítségével pedig a 4,2 colos, multiinformációs kijelző is egyszerűen kezelhető. A váltókar rövidebb lett, így a kapcsolások határozottabban végrehajthatók, s az összkerékhajtás kezelése sem ördöngösség, hiszen az üzemmódváltásért felelős gombok közvetlenül a jobb térd mellett kaptak helyet.
A fejtér 8, a válltér 19 milliméterrel nőtt elöl, továbbá fokozták a hátsó sorban utazók lábterét, igaz, ez utóbbihoz csökkentettek az első ülések háttámlájának vastagságán, ami talán kissé a kényelem rovására ment. Ellentételezésként igényes borítást kaptak az ülőhelyek: a Live, a Base és az Active kivitelnél strapabíró szövet védi a párnázatot, míg az Executive csomag teljes bőrkárpitot foglal magában. A zárható alsó és hűthető felső kesztyűtartó kifejezetten praktikus, utóbbiba akár 2 db 0,5 literes palack is befér.
Az autó platója nagyobb, masszívabb és praktikusabb lett az előző szériához viszonyítva, kielégítve ezzel minden olyan leendő vásárló igényét, aki munkaeszközként, illetve célszerszámként tekint a teherszállító Toyotára. A rakodófelület szélessége immáron 1645 milliméter (+101 mm), a hosszúság 1525 (Double Cab), 1810 (Extra Cab) és 2350 mm (Single Cab) lehet. Használati értékét megerősített forgópánt, homlokfal és padlólemez fokozza, s nem mehetünk el szó nélkül a 4×4-es verziók 3,5 tonnára emelt vontatási kapacitása mellett sem.
Az Euro-6-os előírásoknak is megfelelő, elődjénél 100 köbcentivel kisebb 2.4 D-4D GD erőforrás vadonatúj fejlesztés, 150 lóerős csúcsteljesítménye és 1600-as percenkénti főtengelyfordulattól kiaknázható, 400 Nm-es forgatónyomatéka hihetetlen könnyedséggel vitte át a bódét a tesztpálya minden akadályán. Ehhez a jól áttételezett erőátviteli egységek is nagyban hozzájárultak – a hatfokozatú, kézi kapcsolású szerkezet precízen megvezetett, a szintén hatgangos automatikus sebességváltó pedig gyorsan és kifinomultan kapcsolja a fokozatokat. Ha a száraz adatokat vesszük alapul, a gyorsulás nem túl vehemens, a manuális verzió 12,8 másodperc alatt éri el a százas tempót, s óvatosan lódul neki az AT is, itt 13,2 másodpercet kell várnunk. A gyakorlat ellenben teljesen mást mutat, földúton és szilárd burkolaton – méretéhez képest – egyaránt virgoncnak tűnt a Toyota régi-új üdvöskéje, a teljesítmény és a nyomaték is elégnek bizonyult a lendületes autózáshoz.
A határozott terepképességekről mi is meggyőződhettünk a próba során: a módosított csillapítási karakterisztika révén földúton nem volt pattogós, aszfalton pedig nem volt zavaróan puha, tehát tempósan is vállalhatók a kanyarok. Szintén a menetbiztonságot szolgálja az aktív kipörgésgátló (A-TRC), az előre- és hátramenetben is használható lejtmenet-szabályozó (DAC), valamint a visszagurulás-gátló (HAC), s dicséret illeti a fékrendszert is, mert az összkerekes, dupla fülkés kivitel 2,15 tonnás tömegével is könnyedén megbirkózott.
Toyota Hilux 2.4 D4-D 4×4 duplakabinos
Összlökettérfogat: 2393 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 110 kw (150 LE) 3400/perc
Max. forgatónyomaték: 400 Nm 1600/perc
Hossz./szél./mag.: 5330/1800/1810 mm
Tengelytáv: 3085 mm
Saját tömeg: 2170 kg
Terhelhetoség: 1025 kg
Vontatható tömeg: 3500 kg*
Rakfelület hossz./szél.: 1555/1640 mm
Üzemanyagtank: 80 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 13,2 s
Max. sebesség: 170 km/h
Átlagfogyasztás: 7,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 189 g/km
Bruttó alapár: 8 229 600 Ft
*fékezett
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!