Nem igazán jellemző rám, hogy epekedem egy pindurka autóért, a Kia új aprósága, a Picanto mégis megfogott. Formája messze a kategória legvidámabbja, megfelelő színválasztással igazi üde folt lehet a szürke városi dzsungelben.
Annak ellenére, hogy hossza (+60 mm) és tengelytávolsága (+15 mm) is nőtt, könnyűszerrel meg lehet vele fordulni egy 9,8 méteres körben. Így a szűk utcákban a lavírozás és a parkolás sem ördöngösség, ráadásul tolatóradar is rendelhető hozzá.
Jé, ebben hátul is remekül elférni!
A Picanto-kaliberű autók nem arról híresek, hogy tágas bennük a tér, csomagterük sem számottevő, erre itt van ez a 3595 mm-es Kia, mely okoz némi meglepetést. Elöl akár a langaléták is gond nélkül elhelyezkedhetnek, az ülés magassága szabályozható, ahogy a kormányé is, mondjuk kár, hogy utóbbi mélységben nem állítható. Relatíve tágas az ajtózseb, szemüvegtartó a mennyezeten, a váltó előtti rekesz pedig gombnyomásra dupla pohártartóvá alakítható át, továbbá az utasülés alatti fiókba is lehet pakolni.
A kétküllős kormány jól néz ki, karimája meglepően vaskos, a küllőkbe integrált gombok kezelése magától értetődő. A CD-s hifi MP3-as fájlformátum lejátszására is képes, médiacsatlakozóból (USB, AUX, iPod) sincs hiány. A felhasznált anyagok meglepően korrekt minőségűek, nem nagyon találni irritálóan olcsó hatású részeket. A megnövelt tengelytávnak és a kimélyített hátoldalú első üléseknek köszönhetően jó a második sorban a térdhely, és a tető sincs bántóan közel a frizurához. Két felnőtt különösebb kompromisszum nélkül elfér hátul, fejtámla és hárompontos öv pedig minden utasnak jár. A csomagtartó is egészen használható méretű, konkrétan 200 literes, a padló alatt pedig csempészrekeszek lapulnak.
Mondjuk defektet nem szívesen kapnék a Picantóval, mert pótkerék nem jár hozzá. A támlák 60:40 arányban osztva dönthetők, ha az ülőlapot is felhajtjuk, sík padló alakul ki, a maximális raktérfogat 870 literes.
Príma futómű, 15 colos könnyűfém felnik
A Picanto fogasléces elektromos szervokormánya könnyen tekerhető, de azért kellő visszajelzést kapunk a kerekek és az út kapcsolatáról. Az ötfokozatú váltó kapcsolási pontossága jó, a karral bejárt kulisszautak sem túl hosszúak. Az elődből származó futóművet jelentősen átdolgozták, javult az egyenesfutás, a rugózás, no és csökkentették az alulkormányozottságot is. A Picanto a kanyargós hegyi szerpentineken kellően precíz irányíthatóságával, csekély oldaldőlésével hívta fel magára a figyelmet. A kipróbált változatokon 15 colos kerekek, rajtuk az idei szezonban több gumiteszten is előkelő helyezést elérő Hankook Kinergy eco (175/50) abroncsok feszültek. Mindemellett a karosszéria merevségének jelentős megnövelése is hozzájárul a remek irányíthatósághoz.
Akár LPG autógázos verzióban is elérhető
Vélhetően az 1,0 literes alapmotor lesz a húzómodell, mely 69 lóerőjével elégségesen mozgatja a Kiát. A háromhengeres hangja nem éppen fület gyönyörködtető, ereje valahol 110-120 km/óránál kezd drasztikusan elfogyni. A négyhengeres 1,2-es (85 LE) selymesen jár, nyomatéka pedig 95 helyett 121 Nm. Titkos adu lehet a gyári LPG-gázos változat. Az 1,0 literes motorral kapható, 69 helyett 82 lóerős kivitel menetteljesítménye, végsebessége hajszállal jobb a normál háromhengeresénél. A 35 literes gáztartály mellé egy 10 literes üzemanyagtartály dukál, ha kiürülne az LPG-tank, automatikusan átáll benzinre a rendszer. Az LPG-változatra is él a 7 év/150 000 km-es garancia.
A Picanto extralistájára olyan tételek is felkerültek, melyek unikumnak számítanak a szegmensben, ilyen például a térdlégzsák, a kormányfűtés, a kulcs nélküli zárrendszer, az elektronikus menetstabilizáló, a visszagurulás-gátló, vagy éppen az elektronikus klímavezérlés. Az ecoDynamics változatok fogyasztását ISG start-stop rendszer, megerősített indítómotor, váltósegéd, alacsony gördülési ellenállású abroncsok és módosított generátorvezérlés mérséklik. Kár, hogy utóbbi extrák közül néhány hazánkban nem rendelhető. Az akciós belépőmodell 2,29 millióba kerül, a legolcsóbb klímás változat pedig 2,5 milliót kóstál. Megfontolandó kisautó a Picanto, élvonalbeli garanciával, ráadásul a gyáriak ötcsillagos Euro-NCAP minősítést várnak tőle.