Kivételezettnek érezhetjük magunkat, hiszen a nyugati és keleti piacok határán olyan modellek is eljutnak hozzánk, melyekre máshol nincs igény. Franciaországban például nem lehet kapni a lépcsőshátú Megane-t, mert az elegánsabb karosszériára vágyó célcsoport – a céges vásárlók – inkább a középkategóriából szemezgetnek. Keleten azonban jobban bejön a hagyományos felépítés, ezért sok helyen nem is bonyolítják túl a névválasztást és a frappáns Sedan utónevet kapja az új változat. Ezek szerint mi nemcsak a formára, hanem a névre is adunk, a magyar katalógusban a vonzóbb, Grand Coupé név szerepel majd, ami arra utal, hogy négyajtós kupé kíván lenni, na meg arra, hogy nem szeretnék többé diszkont árú kivitelként forgalmazni a 200 millió eurós beruházással felkészített törökországi gyárból érkező modellt.
Már a Fluence próbált a kupés tetővonallal vevőket csábítani, a sofőrös limuzinként hirdetett előd trükkje a magasra húzott far volt, a Grand Coupé viszont tényleg lejtős tetővonallal áll be a sorba. Jobban sikerült a karosszéria megtoldása. Ez szó szerint értendő, a hátsó tengelyig megegyeznek az ötajtóssal, de annak 384 literes csomagtartója helyett 550 litert, igaz, kisebb nyílást és bővíthetőséget ad. Nem érheti kritika a formatervet, elegáns a vonalvezetés, egységes a dizájn, jól áll a lépcsős hát a negyedik generációnak. Az első LED-es lámpákra rímel az emblémáig benyúló, nappali menetfényként állandóan világító fénycsík, akárcsak a ferdehátún. A rövid fedél távirányítóról, belülről és láblendítéssel is nyitható. Nem butították le a beltér anyagait, minden ugyanolyan, mint ahogy a Megane-ban megismertük, a jobban felszerelt kivitelekben ott van a tabletszerű középkonzol, az üzemmódválasztó kapcsoló, a masszázsülés és a hangulatvilágítás, sőt, van nyitható üvegtető és kormányfűtés is. Kulcskérdés a helykínálat, mert a Mercedes-Benz CLS és CLA, a Volkswagen CC és a BMW 6-os GranCoupé hátsó fejtere is jelképes. 175 centis magasságommal kényelmesen elférek benne hátul, de a hevesen lejtő tető alatt nem sok hely van, cserében franciásan komfortosak az ülések és minden más irányban bőséges a hely; a Renault szerint a kategória legnagyobb vállterét kínálja, és a lábtér is nagyobb 37 mm-rel, mint az ötajtósban.
Az első Megane tesztautó már alapváltozatként is meggyőző volt, a 90 lóerős dízelmotorral is dinamikusan lehetett autózni, és öröm volt a kormány mögé ülni. Az ötből kétféle motorral kipróbálva a Grand Coupé ismét bizonyította, hogy akkor járunk jobban, ha óvatosan költekezünk. A 110 lóerős 1.5 dCi-vel felszerelt autót csak rugalmasságban tudta lenyomni a 130 lóerős 1.6 dCi, amely már 1750-es fordulaton leadja csúcsnyomatékát. Szinte alapjáratról élénken megindul, mindezt azonban nyersebb hangon teszi, váltója és kuplungja is darabosabb, ráadásul a magasabb felszereltséghez járó peresebb gumikkal nagyobbakat is üt, pedig jó minőségű lengyel utakon vezettük. Fogyasztásban is érezhető a különbség, legalább fél literrel kevesebb gázolajat kér a kisebb motor, igaz, a magasabb érték sem több 5,2 liternél.
Nem a névválasztás, inkább az eltalált forma adja majd el az újdonságot. Kormánya, futóműve a vezetési élményért, a komoly hangszigetelés, valamint a takarékos hajtásláncok a komfortért és a kedvező fenntartási költségekért felelősek. A sikerhez persze szüksége lesz egy csábító árcédulára is. Ha nem juthatunk hozzá diszkont áron, mint annak idején a Fluence-hoz, vigasztalhat a tudat, hogy a pénzünkért a Talismanhoz nem csak formailag, tudásában is közel álló négyajtós kupé lehet a miénk.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!