A Cruze igazi sikersztori a Chevrolet történetében, hiszen három év leforgása alatt Európa kedvenc csokornyakkendős modellje lett. Azonban a közel 1,4 millió vásárlót meggyőző típus sem kerülhette el sorsát, így finom szépészeti beavatkozáson esett át: kívül a ködlámpafészkek, míg belül a MyLink szórakoztatóközpont (lásd keretes írásunkat) képernyője jelzi, bizony ez már az új Cruze. Az igazi nagy durranás azonban a kombi debütálása, mely külsejével és méretével is előkelő pozíciót vívhat ki magának a szegmensben.
Az SW névre keresztelt puttonyos Chevrolet szép, méretes autó, 4675 mm-es hosszával több mint tíz centivel felülmúlja a szegmens eddigi óriását, a Skoda Octavia Combit. A tengelytáv, akárcsak a limuzin és az ötajtós esetében, 2675 mm, de hosszúságban 7 illetve 16 cm a differencia, vagyis így már nem is annyira meglepő, hogy az SW 500 literes csomagtérrel büszkélkedhet. A 40:60 arányban dönthető ülések lehajtásával közel 1,5 m3-esre duzzad a raktér, ami még a méretek ismeretében is nagy szó egy kompakt kombitól. Persze a helykínálat jól mutatja, nehezen lehet elsütni a belső térre a kompakt jelzőt. A lábtér és a fejtér tekintetében is kifejezetten tágas a Cruze, s némi meglepetésre a vállszélesség és az ülések kialakítása is olyan, hogy adott esetben három átlagos termetű felnőtt is elfér a hátsó sorban.
Egyedül a műszerfallal és néhány részlettel kell barátkozni, a kékes háttérvilágítás finoman szólva sem telitalálat (mégis nagyon erőlteti a Chevy), a kályhaezüst dekorelemekről ordít, hogy mennyire olcsók, illetve a navigációs rendszer kissé hektikusan működik. Úgy látszik, ezekre már nem jutott energia, ami azért sajnálatos, mert ez tulajdonképpen már csak finomhangolás lenne. A praktikumba ennek ellenére nehéz lenne belekötni, a rekeszek nagyok és könnyen elérhetők, az ajtók oldalzsebében 1,5 (elöl), illetve 0,5 (hátul) literes palackok férnek el.
1,4-es turbós benzines és 1,7-es dízel
A Cruze motorpalettáján két új egységet köszönthetünk, melyek csak a Chevynél újak, ugyanis a 140 lóerős, 1,4-es, benzines turbómotor és a 130 lóerős, 1,7-es dízel már ismerős az Opel palettájáról. Előbbi úgy hiányzott már a gyártónak, mint egy falat kenyér. Az 1,6-os és 1,8-as szívómotorokat sem nyomatékban, sem fogyasztásban nem lehet összevetni a Rüsselsheimből érkező egységgel, mely 200 Nm-es nyomatékát 1850-es fordulattól egészen 4900-ig szállítja, így ebben a tartományban igen dinamikusan közlekedhetünk az autóval. Még mozgékonyabb lenne a Cruze ezzel a motorral, ha nem lennének nagy lépcsők az egyes fokozatok között, cserében autópályán meglepően békésen forog az 1,4-es főtengelye.
Az 1,7 literes dízel is fontos szerepet tölt be a palettán, hiszen aki eddig dízel Cruze-ra vágyott, annak bizony be kellett ruháznia a 2,0 literes motorra. A 130 lóerős, 1,7-es egység egyébként a legtakarékosabb eddigi Cruze erőforrás, vegyes fogyasztása mindössze 4,5 liter, amiben az alapáras start-stop automatikának is van némi szerepe. A jól becsomagolt, hangját alig hallató 1,7-es 300 Nm-es nyomatéka szépen viszi az autót, de dízeles viszonylatban kicsit pörgetni kell a motort, mert alacsony fordulaton jókora turbólyukkal szembesül a vezető. A 2,0 literes, 163 lovas gázolajos motor ugyan nem új, ám a Chevy ezt is elhozta a menetpróbára, hiszen ez a jelenlegi csúcsaggregát. 360 Nm-es nyomatéka már combossá teszi a Cruze-t, s az is meggyőző, hogy milyen hatékony a hangszigetelés. Szintén pozitívum, hogy a váltó kapcsolásérzete és a kormány közvetlensége is a szegről-végről testvérének mondható Opel Astrát idézi, de az SW feszes rugózását nem valószínű, hogy tapsviharral fogadja majd a közönség.
A legtöbb európai Chevrolethez hasonlóan az itthon augusztustól kapható Cruze SW árában sem kell csalódnunk. A puttonyos 200 ezer forinttal drágább az azonos felszereltségű és motorizáltságú ötajtóshoz képest, ami azt jelenti, hogy az 1,6-os belépőmodell 3,6 millióért vihető haza klímaberendezés nélkül.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!