Azt mondják a Seat emberei, hogy a Leon X-Perience a gyár csúcsmodellje, amelyben egyesül mindaz, ami a márkára jellemző: sportosság, kalandvágy, praktikum. Ilyenkor nagyvonalúan elfelejtik, hogy a kínálatban van ennél nagyobb és drágább autó, az Alhambra egyterű – azt azonban nem Martorellben készítik, és valójában csak a márkajelzései utalnak a spanyol márkára…
Részletes személyleírás a kuncsaftról
Visszatérve a terepjárós körítéssel megáldott kombira, pontosan kikutatták, ki lesz a vásárlója: 52 éves férfi, akinek otthonából már kirepültek a csemeték, és most kezdi újra felfedezni az aktív életet. Sokat sportol, és az ehhez szükséges felszereléseket kell szállítania – ehhez rengeteg kiegészítőt talál a gyári tartozékok katalógusában. Egyébként minimális pluszt nyújt az X-Perience, egészen pontosan 27 mm-rel került feljebb az ST karosszéria. Ettől még nem lesz igazi terepjáró, a menetpróbán kialakított offroad szakaszon például 15 km/órás maximális tempót engedtek; mondjuk a jó fényképek kedvéért ide is 18 colos felnikkel felszerelt példányokat állítottak be, és volt néhány éles peremű szikla.
Az összkerékhajtás szériafelszerelés, az ötödik generációs Haldex-kuplungot használó rendszer szükség esetén elektronikus differenciálzárak segítségére hagyatkozhat. Még országúti tempónál sem érezni, hogy magasabbra került a tömegközéppont, a többi Leonhoz hasonlóan jól vezethető a csúcsmodell.
A forgalmazás 2015 januárjában indul a kínálat csúcsával: a 2,0 literes TDI 150 lóerővel és kézi váltóval (8 627 000 Ft), valamint 180 lóerővel és DSG-váltóval (9 931 000 Ft) lesz választható, míg a benzinmotorokra vágyók az 1,8 TSI-t konfigurálhatják DSG-váltóval (8 947 000 Ft). Jövő júniusban aztán érkeznek a fronthajtású Leon X-Perience példányok, amelyek az 1,4 literes, benzines (125 LE) vagy az 1,6 literes TDI (110 LE) motorral kérhetők. Ezzel már kihúzzák a spanyolok addig, amíg 2016 őszén megérkezik az első „rendes” szabadidő-autójuk, ami a következő VW Tiguan testvérmodellje lesz.
Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 4Drive
Összlökettérfogat: 1968 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 110 kW (150 LE) 3500-4000/perc
Max. nyomaték: 340 Nm 1750-3000/perc
Hossz./szél./mag.: 4543/1816/1481 mm
Tengelytáv: 2630 mm
Tömeg/teherbírás: 1492/538 kg
Csomagtér: 587-1470 l
Üzemanyagtank: 55 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,7 s
Max. sebesség: 208 km/h
Fogyasztás: 5,9/4,4/4,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 129 g/km
Alapár: 8 627 000 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!