Ami azt illeti, a formatervező csapatnak nem volt túl megerőltető dolga a 2010-es Év Autójának választott, ötödik generációs VW Polo frissítésekor. Reszelgettek kicsit a lökhárítókon és a könnyűfém felniken, kikevertek nyolc új színt, háromdimenziós hatású lámpatesteket terveztek, de a jóvágásúan szolid megjelenés alapvetően maradt a régiben.
Máskülönben az új Polót akkor lehet a legkönnyebben megkülönböztetni a kifutó modelltől, ha megrendelik hozzá a LED-es fényszórót. Ezzel pedig el is érkeztünk a ráncfelvarrás egyik kulcspontjához. Igen, a kiskategóriában elsőként már ilyet és még számos felsőkategóriás extrát is kínál a VW. Például a modern vezetéstámogató berendezések közül egyebek mellett megtalálható a fedélzeten a fáradtságfigyelés, az ütközésveszélyre figyelmeztetés és automatikus vészfékezés, a koccanásgátló, valamint a radaros követésitávolság- és sebességtartó automatika is. Sőt, a Polóhoz ezentúl alapáron jár az ütközés utáni automatikus fékezés: koccanás vagy baleset érzékelésekor a fékek önműködően aktiválódnak, ezáltal csökkentve a másodlagos ütközés (például hogy a kocsi belerohanjon az előtte állóba) esélyét – a vezető bármikor felülbírálhatja a rendszert. Ezenkívül tolatókamera is rendelhető, de akár önmagától is be tud parkolni a kis VW.
Teljesen megújult, EU6-os motorkínálat
Az utastérben a legnagyobb újdonságértéket a második generációs multimédiás és navigációs rendszerek képviselik. A csúcsmodell közelítésérzékelős képernyője 6,5 colos, 800×480-as felbontással és szép grafikával, az opciós MirrorLink funkció pedig egy az egyben tükrözi az okostelefont, melyet – az alkalmazásokat is beleértve – innen lehet vezérelni.
A frissítés másik sarokpontja az EU6-os motorpaletta volt: a benzines alapmodellekhez feláras, a többihez viszont széria a start-stop rendszer és a fékenergia-visszanyerés, így a korábbinál akár 21%-kal takarékosabb és tisztább a Polo. Ismerkedésünket egyébként éppen az up!-ból származó 1,0 literes háromhengeressel kezdtük. Bizony a tempós haladáshoz már városi forgalomban is nyüstölni kell a 60 lovat, országúton pedig ajánlatos alaposan megfontolni az előzéseket – a szívómotornak létezik 75 lóerős verziója is. Hazánkban várhatóan az 1.2 TSI lesz a legnépszerűbb, 90 turbólóerővel pedig tényleg sokkal meggyőzőbb a Polo produkciója. Fürgén gyorsít, kellemesen rugalmas és autópályán is magabiztosan mozog, miközben a négyhengeres többnyire csendesen teszi a dolgát. Ráadásul kizárólag ehhez a modellhez a Komfort (115 570 Ft) és a Komfort Plus (139 700 Ft) csomagokat most Dupla Komfort néven (első ködfényszóró, fényszórómosó berendezés, fűthető ablakmosó fúvókák, könyöktámasz elöl, fűthető első ülések, parkolóradar elöl-hátul, tempomat) mindössze 77 ezerért biztosítja a VW, így 3 990 000 forintért egy jól felszerelt és kedvező ár-érték arányú Polót kaphatunk. A 110 lovas változatra legfeljebb azért éri meg beruházni, mert öt- helyett hatfokozatú manuális váltó jár hozzá, illetve ehhez már a hétfokozatú, duplakuplungos automata is rendelhető.
Érdekes volt, hogy a friss fejlesztésű háromhengeres 1.4 TDI dízel kétféle teljesítményszintje között milyen markáns a különbség. Amíg a 75 lóerős nem igazán szereti, amikor alacsony fordulaton terhelik, addig a 90 lovas zokszó nélkül viseli, ha korán felkapcsolgatunk, s utóbbi nemcsak csendesebbnek tűnt, hanem a hangszíne is kellemesebb, kevésbé berregős. A 75 lóerősből viszont készül BlueMotion kivitel, mely aerodinamikus orrkötényével, letakart hűtőmaszkjával és alacsony gördülési ellenállású abroncsaival papíron csupán 3,1 litert fogyaszt. Szerintem a 60-110 lóerő közötti motorválasztékhoz felesleges extra az állítható lengéscsillapítású sportfutómű, de a hamarosan érkező 150 lovas BlueGT vagy 192 lóerős GTI-verziókhoz majd jó lehet.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!