Mivel időben megkezdte a felkészülést, az Opelnek nem okoz gondot az Euro 6d-TEMP normára való átállás.
Hirdetés
Az Opel külön sajtóprogramot szervezett, hogy hangoztassa: náluk nincsenek szállítási problémák az új előírások miatt, mert már 2015-ben elkezdték a felkészülést. Per pillanat már több mint 90 típusát homologizálta az új WLTP-előírásnak megfelelően, szeptemberre pedig a munka dandárjával is végez, pedig a már piacon lévő modelleknél csak 2019 szeptemberében kell megfelelnie a szigorúbb előírásnak. Az új hajtásláncokat a szabadidő-autókban próbálhattuk, ami nem véletlen, az X jelzésű modellek ugyanis igen sikeresek: Németországban piacvezető SUV-gyártó az Opel, Európában a kiskategóriában (Mokka X, Crossland X) szerezte meg az első pozíciót a márka.
Mi az a WLTP és az RDE ?
A 80-as évek elején a városi nitrogénoxid-kibocsátás mérésére találták ki azt a ciklust, amelyet később NEDC néven foglaltak törvénybe a politikusok átlagfogyasztás-mérésként. A technika fejlődésével egyre nagyobb lett az olló a laboratóriumi és a tényleges fogyasztás között. Erre hivatott megoldásként szolgálni a WLTP , azaz Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure laboratóriumi mérés, amely autófüggő – például egy 20 kg-os vonóhorog vagy épp egy klímaberendezés miatt már magasabb lehet a fogyasztás. A következő lépcső az RDE, azaz Real Drive Emissions mérés, amely során valós forgalomban vizsgálják a károsanyag-kibocsátást.