Két dologban brillíroznak mostanában az autógyártók: műszaki fejlesztésekben és olyan menetpróbák szervezésében, ahol e fejlesztések csak nagyon korlátozottan tudnak érvényesülni. Itt van a Qashqai ragyogó új dízelje, amit szigorú sebességkorlátozás mellett, forgalmas utakon lehetett kóstolgatni.
Persze, hogy nem tudta kifutni a formáját, és többet fogyasztott a gyári adatnál, de azért érezhető volt, hogy nem rossz…
1.6 dCi: kisebb, de nem kevesebb
Az 1,6-os gép a méretcsökkentés jegyében született, a korábbi 2,0 literes helyébe lép, beleillik tehát a korszellembe. Kérdezgeti ugyan bennem a mérnökember, hogy milyen lesz e nagy fajlagos teljesítményű, jól meghajtott motorok élettartama, hiszen nincsenek még belőlük tízéves példányok, de ne legyek ünneprontó, annyi máris látszik, hogy lejjebb megy a fogyasztás, s vele együtt az emisszió. Ez pedig döntő szempont.
A korszerű technika egész arzenálját (start-stop, optimalizált örvénylés az égéstérben, a keresztáramú hengerfejhűtés részleges lezárásával gyorsított bemelegítés, változó szállítású olajszivattyú stb.) felvonultató motor nominálisan ugyan gyengébb a réginél, de a nyomatéka nem csökkent, sőt alacsonyabb fordulatszámon jelentkezik. Ennek köszönhetően olyan jól húz a kocsi, hogy szinte mindegy, melyik fokozatban van a katonásan működő váltó a felső három közül. Nagyon kellemesen vezethető, csendes, no és a fedélzeti számítógép által kijelzett 6,5 literes fogyasztás sem tűnt túlzottnak az igénybevételhez képest.
Nagy ablak helyett kis kamerák
Előrebocsátom, én a blokkolásgátlóhoz hasonlóan kötelezővé tenném a tolatókamerát minden új autóban, amelynek van monitora. Nos, a Nissan mindjárt négyet szerelt fel a Qashqaira (előre, hátra és a két tükörházba), s ezek képét az Around View Monitor egyesíti, az alsó-középkategória újdonságaként.
Ki is lehetett próbálni, egy letakart ablakú kocsiban, piactér kofastandjait utánzó akadályok között szlalomozva, majd egy parkolóhelyre betolatva. Az osztott kép egyik fele előretekint, a másik felülről mutatja a kocsit. Elsőre fura a feladat, de megy. Parkolóházban, játszóutcában, virágvedrek között aranyat érhet – ha csak egyszer megússzuk vele a kocsi oldalának lehorzsolását, már megérte. Persze bennem megint elkezd suttogni a kisördög: az egész csak arra kell, hogy helyrehozza a karosszériaformából adódóan nagyon rossz körkilátást. A kockaszerű Ladában nem volt és nem is kellett volna ilyen, annak mind a négy sarka remekül látszott a vezetőülésből…
Nissan Qashqai+2 1.6 dCi
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Max. teljesítmény: 96 kW (130 LE) 4000/min
Max. nyomaték: 320 Nm 1750/min
Hossz./szél./mag.: 4541/1780/1645 mm
Tengelytáv: 2765 mm
Saját tömeg: 1666 kg
Csomagtér: 410 l
0-100 km/h: 10,1 l/100 km
Max. sebesség: 193 km/h
Átlagfogyasztás: 6,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 119 g/km
Alapár: 6 310 000 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!