A kínálatban az Alto és a Splash utóda a Suzuki új minije, amely előbbi külső méretei mellett nyújtja utóbbi tágas belsejét. Rejtély, honnan szereztek ennyi helyet a mérnökök, a motorházetetőt felnyitva ott is nagyon szellősen helyezték el a fődarabokat. Ami még fontos lehet a vásárlónak: a gyermekülések illetve azokban a csemeték elhelyezése is könnyebben megy, mint például a Swiftben.
Az alaphelyzetben 245 literes csomagtér (a padló alatt defektszett lapul) téglatest alakú, azaz igény esetén a kalaptartót kivéve fölfelé is lehet terjeszkedni az ülőhelyek megtartása mellett. Bővítés után hatalmas lépcső keletkezik a padlón, de igazság szerint még így is bőven felülmúlja ellenfeleit az újdonság. A sajtó este 6-ra volt hivatalos a zsámbéki Drivingcamp-be, én szokás szerint idő előtt érkeztem, így még láthattam a kereskedők számára odakészített vetélytársakat, mielőtt azokkal elálltak volna.
Méret tekintetében állja a versenyt a konkurenciával a Suzuki Celerio, árban pedig igyekszik alájuk vágni. Három számot kell megjegyezni, a listaár 2 599 000 Ft, ezen felül két darab extra van, a metálfény 95 000 Ft-ért és a robotváltó 300 000 Ft-ért. Thaiföldről hozzák a típust Európába, a hosszú szállítási út miatt az egyedi igények teljesítése nehezen menne, ezért döntöttek úgy a hazai forgalmazónál, hogy csak az egyébként közepes GL felszereltséget forgalmazzák nálunk. Ez egyáltalán nem szegényes, légkondicionáló, 6 légzsák, ESP, szervokormány, mp3 fájlokkal megbirkózó CD-lejátszó (USB bemenet is van) van a fedélzeten.
A műszerfal fekete-szürke, a rádió körül egy karéjnyi kályhaezüsttel, ezen, és a ránézésre fekete, alaposabb vizsgálat alapján pöttyös kárpiton nem lehet változtatni, egyébként a gyári tartozékok segítségével lehet tovább csinosítani az autót. Például a reklámanyagokban látható, könnyűfémfelnis, króm hátőrácsos, fényezett tükrös kivitel nálunk legfeljebb utólag valósítható meg, jelenleg dolgoznak a Celerio megjelenését/praktikusságát (koptatócsíkok, csomagtértálca) fokozó hat darab csomag összeállításán, amelyek hamarosan elérhetőek lesznek a márkakereskedésekben.
A vezetéstechnikai pályán vezethettem egy keveset az új minit, és tetszett, amit tapasztaltam. Az ötfokozatú robotváltó finoman dolgozik még padlógázon is, kúszás funkciója is van, hogy a hagyományos automaták élményét tapasztalja a sofőr. Kicsit rövidebb az áttételezése, mint az ötfokozatú, kézi váltónak (előbbi 2-esben 85-ig megy, a kézi váltós közel 100 km/h-ig zavarható), a szabványos mérési ciklus alapján nincs különbség a fogyasztásban. Gyorsan vett kanyarokban szívesen emelgeti az ívbelső hátsó kerekét a csöppség, és ha a kelleténél mégis gyorsabban fordulnánk, a jól kontrollálhatóan sodródó autót határozottan fogja meg a menetstabilizáló, ami nem tűr ellentmondást. A menetpróba során nem szenvedtek kárt a Drivingcamp területén élő nyulak, amelyeknek szokatlan volt, hogy a késői órán is nagy tempóban köröztek autók az aszfaltcsíkon.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!