Nem sokat változott a Lexus NX mérete a generációváltás során, mert a vásárlók döntése alapján – ez a legnépszerűbb típus Európában – megfelelő méretű volt, mégis az alkatrészek 95%-a új fejlesztés. Új építőkészletet használtak kiindulási alapnak, és az elektronika terén pedig nemcsak utolérték, de a magyar piac tekintetében például be is előzték a konkurenciát azzal, hogy magyar nyelven is elérhető lesz majd a hangvezérlés.
A Lexus saját fejlesztésű rendszerét már a hazai forgalmazás kezdetét jelző bemutatóra érkezett előszériás példányoknál is lehetett próbálgatni, igaz, azon még fognak egy keveset csiszolni a forgalmazás megindulásáig hátralevő fél évben. A prototípusokkal több időt eltöltött Lexus-alkalmazottak arról számoltak be, hogy néha csehül válaszolt a magyar utasításra a rendszer, de nem kell aggódni, mire a sorozatgyártású autók megérkeznek, minden tökéletes lesz. Ezt már csak azért is nyugodtan ígérhetik, mert az új multimédiás rendszer távoli frissítéssel is naprakészen tartható. Az internetkapcsolatot egyébként aktívan használja az NX, a navigáció például csak a környező régió térképét tárolja, ha hosszabb útra megy az autó, akkor automatikusan betölti a kérdéses térképrészletet – ez a szolgáltatás az első három évben lesz ingyenes.
Egy öntöltő hibrid hajtású NX 350h-t és egy F Sport felszereltségű, hálózatról tölthető hibrid hajtással szerelt NX 450h+-t nézhettünk, tapogathattunk meg. Az egymás mellett álló két autót nézve lehet csak felfedezni, hogy például a két első lökhárító ugyanaz, csak az immár függőlegesen álló hűtőrács betétje és a körítés (légbeömlő körüli dísz mérete, alsó toldat) tér el. Mindkét autóban a nagyobb, 14 colos képátlójú központi érintőképernyő volt, ezt egyébként elérhető közelségbe hozták, és megszabadultak a tapipadtól; ha tényleg olyan jó a hangvezérlés magyarul, ahogy azt állítják, ezt senki nem fogja hiányolni.
Első teljes évében, azaz 2022-ben több mint 500 darabos értékesítést vár a Lexus magyar forgalmazója az új NX szabadidő-autótól, az indulóár 14 990 000 Ft, de az eddigi tapasztalatok alapján a Prestige felszereltség (18 990 000 Ft-tól) lesz a legnépszerűbb, ehhez már adják a hátsó villanymotoros E-Four összkerékhajtást, a távirányítós parkolást (párhuzamosan vagy merőlegesen). A plug-in modellnél a Prestige az alapszint, az ár pedig 22 590 000 Ft, azaz 3,6 millió Ft a felára a 306 lóerős rendszerteljesítményű, 62 km-es elektromos hatótávolságot ígérő hálózatról tölthető hibrid hajtásnak. A Lexus NX a márka idei újdonságai közé tartozik, 2022-ben és 2023-ban két-két új modell bemutatásával teszik majd teljessé a kínálatot.