Sportkupé. A Seat is ennek próbálja eladni háromajtós kompaktautóját, és annyiból igaza is lehet, hogy azért elég sokat változtattak a karosszérián. Nem egyszerűen eltüntették a hátsó ajtókat, ahogy például a Golfnál történt, de 35 mm-rel rövidítették a tengelytávolságot, megváltoztatták az oldalablak vonalát, 19 fokkal laposabb szögben áll a hátsó szélvédő, és a C-oszlopnál oldalanként
25 mm-rel szűkebbre húzták az oldalfalakat is.
Az eredmény egy még inkább sportos forma, amely kapcsán a legtöbbet egyébként a külső tükörről beszéltek – milyen fontos az alsó légáram-leválasztó perem, meg hogy úgy helyezték azt el, hogy minden helyzetben jó hátralátást biztosít. Azért a rendelkezésre álló autókban ott figyelt a holttérsegéd is…
Hajszállal olcsóbb lesz az ötajtósnál
Egy 2,0 literes, 150 lóerős dízelmotorral felszerelt példányt sikerült kipróbálni. Nem tudni miért, de nekem és társamnak is sikerült többször is lefullasztani a motort, mire azt írta a multifunkciós kijelző, tessék kulccsal újraindítani az erőforrást. Mire azonban a kulcshoz nyúlt a sofőr, a motorleállító beindította a TDI-t, így sikerült is rögtön leállítani azt. Talán ezzel is a DSG-váltó felé próbálják terelni a vásárlókat? Pedig kár lemondani a hatfokozatú kézi váltóról, könnyen kapcsolható, jó kiosztásúak a fokozatok, egy kis gyakorlás után nekünk is könnyen ment az indulás.
A sportosabb forma, a szűkebb és nehezebben megközelíthető hátsó sor kivételével egyébként semmi nem utal a sportkocsiságra, hazánkban a háromajtósnál is széria lesz a Comfort futómű, ami illik az autó karakteréhez – kényelmesen határozott a rugózás.
A háromajtós Seat Leon ugyanazokkal a motorokkal és felszereltségekkel lesz elérhető, mint az ötajtós, de hozzánk csak ősszel érkezik. Ennek megfelelően még nincs vételára sem az újdonságnak, de a forgalmazó képviselőjének elmondása szerint nagyjából 100 000 forinttal lesz olcsóbb az SC az ötajtós azonos változatánál.
Seat Leon SC 2.0 TDI
Összlökettérfogat: 1968 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 110 kW (150 LE) 3500-4000/perc
Max. nyomaték: 320 Nm 1750-3000/perc
Hossz./szél./mag.: 4228/1810/1446 mm
Tengelytáv: 2601 mm
Tömeg/teherbírás: 1285/515 kg
Csomagtér: 380 l
Üzemanyagtank: 50 l
0-100 km/h: 8,3 s
Max. sebesség: 215 km/h
Város/országút/vegyes: 5,0/3,6/4,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 106 g/km
Alapár: szeptembertől
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!