Sikersztori a Qashqai, hiszen a 2014-ben bemutatott második generáció értékesítése folyamatosan emelkedik, az eddigi legjobb hónapja az idei május volt az autónak (a cikk írása idején az utolsó mért hónap) több mint 33 000 eladott példánnyal.
Most mégis hozzányúltak, hiszen a vásárlók még többet akarnak, amit a kínálatot megkoronázó Tekna+ felszereltség képében kapnak meg. Egyébként is prémiumirányba mozdítják, mégpedig új anyagok használatával, és nem utolsósorban az elmúlt években bevezetett családi arcot kapja a kompakt SUV. A ProPilot nevű, a Qashqait részben önvezető funkciókkal felruházó rendszert nem próbálhattuk ki: noha az érzékelők és a beavatkozók túlnyomórészt ott vannak a fedélzeten, a Nissan úgy döntött, hogy a második generációs Leaf villanyautó lesz a technológia úttörője, ezért csak azt követően – szeptemberi leleplezés, januári forgalmazás –, tehát 2018 tavaszán lesz elérhető a ProPilot a Qashqainál.
Visszatérve a jelenhez, a legfontosabb változásnak a vezető örülhet. Nem csak a kormánykereket módosították (sokan panaszkodtak, hogy nem látják rendesen a műszereket), de az egész kormányzást átalakították. Megnövelték a kormányoszlop átmérőjét, így az arra ható elektromos szervo is pontosabban tud dolgozni, ebből következően tudták megvalósítani az elektromos visszatérítést középállásba, ezenkívül még új lengéscsillapító csökkenti a kerék felől érkező ütéseket. A futóműben a lengéscsillapítók hangolását igazították át annak érdekében, hogy kisebb legyen a karosszériadőlés kanyarokban. Ez így önmagában nem mond sokat, de a legszembetűnőbb változás, hogy amíg korábban az 1,6-os turbómotor bizony majdnem kicsavarta az ember kezéből a kormányt erőteljes gyorsításnál, a frissítés után semmiféle hajtási befolyás nem érezhető.
Javítottak a zajszigetelésen is, a hátsó oldalablakok vastagabbak lettek, új zajszigetelő anyagokat használnak az első ajtókban, a hátsó sárvédőkön és a kerékjáratoknál, és szintén ez okból cserélték le az ajtók gumitömítéseit is. Az 1,6-os benzinesnél tényleg síri csend uralkodik az utastérben haladás közben, de még mindig a kerekek felől érkező gördülési zaj a meghatározó. Az 1,6-os dízelt emelték ki, mint amit szintén elcsendesítettek a vezérlőelektronika átprogramozásával és a tűzfalon lévő szigetelés lecserélésével, meglepő módon ez viszont a saját fülem szerint hangosabb lett az eddiginél. Budapestről egy 1,6-os dízel Qashqai-jal mentünk Bécsbe, ahol aztán az új 1,6-os dízelt vezettem, és utóbbinak sokkal kerregősebb a hangja, kiemelkedik a gördülési zajból, amely a korábbinál magába foglalta azt. A Nissan európai fejlesztőközpontjából érkező mérnök se tudott magyarázatot adni erre, pedig az utolsó 2,5 évet a modellfrissítéssel töltötte; ígérte, rendszám alapján előkeresi az általam próbált dízelt, és megpróbál utánajárni a dolognak.
A legújabb generációs Nissan-Connect fejegység is elérhető a Qashqaihoz, de csak jövőre tudja majd az Apple CarPlay és Android Auto csatlakozási lehetőségeket. Szintén ide kapcsolódó újdonság a 8 hangszórós Bose hifi megjelenése, amelyről azt állítják, jelen pillanatban ez a legszebben szóló Nissan hangrendszer az egész világon. Azért a GT-R kipufogóorgánumát nem éri utol…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!